Petr Sýkora dal téměř před dvaceti lety byznysu vale a místo toho se už třináct let snaží rozpohybovat filantropii v Česku. Měřítkem jeho úspěchu budiž to, že nadace Dobrý anděl nemocným dětem co nevidět rozdá už tři miliardy korun.

Když Petr Sýkora při focení v bílé košili široce rozpaží ruce od těla a podívá se směrem k nebi, rázem vypadá jako andělíček. Možná se to za tu více než dekádu naučil, ale spíše to má odjakživa v krvi.

To dokázal celému Česku, když jako bývalý úspěšný podnikatel vložil část svých finančních prostředků do charitativního projektu v podobě nadace Dobrý anděl, která od začátku minulé dekády propojuje dárce peněz s rodinami zasaženými onkologickou či jinou nemocí.

K sobě se mu za tu dobu podařilo přitáhnout velká byznysová jména z celého Česka, jež se stala hlavními podporovateli projektu. I díky tomu nadace již v úvodu nového roku očekává dosažení dalšího milníku.

„Letos to nestihneme, ale v lednu či únoru by měla padnout meta tří miliard korun,“ vypočítává Petr Sýkora částku, kterou už dobří andělé rodinám postiženým nemocí potomků nebo i rodičů poslali.

Do toho navíc vstupuje v Česku zcela nový trend mezi těmi nejbohatšími – odkazování majetku nadacím v rámci závěti. Část svého jmění takto Dobrému andělu například nedávno odkázala jedna z nejvlivnějších advokátek Česka.

„Myslíme si, že závěti jsou cesta,“ padne během našeho small talku při focení na odpočinkovém dvorku přímo nad Strahovským tunelem, které předchází našemu bilančnímu povídání o tom, do čeho Dobrý anděl během své třináctileté existence vyrostl a jak se Petru Sýkorovi podařilo rozhýbat filantropii v Česku.

Forbes Digital Premium