Dr. Max se rozšiřuje. První pobočku svého Bjutu otevřel na začátku prosince, a to rovnou v největším nákupním centru v zemi.
Největší tuzemský lékárenský řetězec Dr. Max se před pár dny ještě více rozkročil směrem ke službám spojeným s péčí o tělo a prémiovou kosmetikou. Svůj nový koncept, nazvaný Bjut, otevřel v obchodním centru na pražském Chodově. Vedle lékárenské péče a zdravotního poradenství v lékárnách cílí na zákazníky, kteří hledají propojení zdraví a péče.
Bjut není ani lékárna, ani parfumerie, ale z každého má něco. Většinu klientely pak nepřekvapivě tvoří ženy. Otevření Bjutu včetně přípravy online podpory představuje investici v řádech nižších desítek milionů korun a rok intenzivních příprav.
„Péče o kůži je naše doména. Jsme generální partner Stanu proti melanomu, ve stovkách lékáren provozujeme dermocentra, máme speciální řadu Skinexpert v portfoliu vlastní značky. A naše čísla jasně ukazují, že o analýzu pleti či vlasů mají lidé stále větší zájem. Jenže do běžné lékárny se tyto služby obvykle nevejdou,“ vysvětluje generální ředitel sítě Dr. Max v Česku Jan Žák, proč zhruba před rokem začali přemýšlet o tom, jak tenhle – zatím nevyužitý – potenciál proměnit.
„V databázi máme přes sto tisíc klientů, kteří u nás utrácejí přes tři tisíce korun. A když jsme si zjišťovali, kam by se oni chtěli posunout, co by uvítali, tak odpovědi nemířily ke klasické parfumerii, ale trochu víc ke specializované terapii, ke službám spojeným se zdravím, a také respondenti volali po větší míře intimity, než jakou nabízejí dermocentra v lékárnách,“ říká Jan Žák.
Proč Chodov? „Je to s ohledem na zaměření adresa číslo jedna a také tam zatím nemáme lékárnu, ale jednou bychom ji tam určitě rádi otevřeli. Je to největší nákupní centrum v zemi, je tam i patro prémiových obchodů, tedy chceme být tam, kde jsou naši zákazníci,“ uvedl šéf sítě. Fungování nového projektu si chtějí za rok vyhodnotit, není tak vyloučeno, že se brand časem objeví i v některé z dalších pěti evropských zemí, v nichž skupina působí.
Lékárny Dr. Max loni v ČR vydělaly 1,29 miliardy korun, jejich čistý zisk tak meziročně stoupl o čtyřicet procent. O více než desetinu vzrostly také tržby, které loni činily téměř 27,4 miliardy korun. Provozuje je Česká lékárna holding, která patří do portfolia skupiny Penta miliardáře Marka Dospivy.