Postavili silnou firmu, která lehla popelem. Jaroslav Skalka a Petr Burian se s tím ale odmítli smířit. Rychle dostali 4camping zpátky na nohy, rozjeli silnou expanzi v Evropě a do tří let chtějí dvě miliardy v tržbách. 

Není to klasický příběh, jak si kamarádi nadšení do outdooru udělali nejprve ze své potřeby e-shop, ten vyrostl a dneska už jsou v půlce Evropy. Druhá část je sice pravdivá, ale cesta Jaroslava Skalky, Petra Buriana a jejich firmy 4camping k miliardě nebyla vůbec přímá. Co přímá!

Tenhle příběh mohl být dávno minulostí. Málem se rozpadl na popel. Doslova. Jak ale čtenář tuší, popelem to neskončilo. A pisatelka těchto řádků se musí hodně držet, aby nenapsala, že povstali jako fénix z popela. Ejhle, už to napsala. Ale jestli to někde opravdu dává smysl, tak tady.

I když to vypadalo, že e-shop 4camping skončí, jeho majitelé se nevzdali, otočili to a po těžkých letech dostali firmu k tak silnému růstu, že loni si připsala více než třiadvacet procent a v tržbách se dostala přes 913 milionů korun s EBITDA vyšší než padesát pět milionů korun.

Letos plánuje, že opět vyroste o dvacet procent, výrazně překročí miliardu korun v tržbách a do konce roku bude v šestnácti zemích Evropy. Do tří let se má vyhoupnout k dvojnásobku. Kdybyste tohle řekli Jaroslavu Skalkovi a Petru Burianovi zkraje července roku 2021, asi by se ani nezasmáli. Spíš by vás poslali dát si studenou sprchu nebo alespoň obklad na čelo.

Co dál v článku zazní:
  • Jak se podařilo firmu po zničujícím požáru zachránit?
  • Jak rozjeli zahraniční expanzi a proč největší potenciál vidí na Západě?
  • Čím je překvapili Maďaři?
  • Proč vsadili na vlastní výrobu outdoorového zboží?
Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.