Provozovatelé barů na Ukrajině vyškrtávají z nápojových lístků drink Aperol Spritz, napsal portál Meduza. Protestují tak proti výrobci likéru Aperol, italské firmě Campari Group, která nehledě na ruskou invazi na Ukrajinu pokračuje s podnikáním v Rusku.
Bary bojkotují i další koktejly, které se vyrábějí s produkty firmy Campari. Zcela vyškrtnout drinky, po kterých je velká poptávka, si ale některé podniky nemohou dovolit, a tak vytvářejí jejich obdoby s ingrediencemi jiných italských firem.
Aperol Spritz přestal servírovat i kyjevský bar Squat 17B. Místo toho nyní nabízí jeho obdobu s názvem Venice Spritz a namísto likéru Aperol od Campari používá výrobky od italské firmy Luxardo. Pomocí nich míchá i drinky jako Negroni.
Na začátku války, kdy ruské síly okupovaly část kyjevské oblasti, se bar přeorientoval na výrobu koktejlů jiného druhu, a sice takzvaných Molotovových koktejlů neboli zápalných lahví. Jeho provozovatelé vysvětlují, že i nyní se snaží dělat vše pro to, aby se Ukrajina přiblížila vítězství.
Společnost Campari v loňském roce oznámila, že svůj byznys v Rusku omezí na minimum. Přislíbila, že omezí propagaci svých výrobků na ruském trhu a přestane v Rusku investovat. Stáhnout se z Ruska ale nechtěla.
Řadu firem už ukrajinské úřady kvůli jejich podnikání v Rusku zařadily na seznam takzvaných sponzorů války. Ocitl se na něm například výrobce nápojů Bacardi. Campari na seznamu není.