Logicworks je první volbou pro přední SMB a Large Enterprise společnosti, které používají Apple produkty. A snaží se znovuobjevit význam slov, jako je funkčnost, bezpečnost a efektivita. Za firmou působící na českém, slovenském a maďarském trhu stojí Ivan Malík a Nino Kuzma, s kterými jsme se potkali v Praze.
Jak to celé začalo?
„Poprvé jsme se s Ninem potkali v roce 2020 na začátku pandemie. Zafungovala nám skvěle podnikatelská chemie. Navíc máme stejné hodnoty a DNA,“ vzpomíná zakladatel Logicworks Ivan Malík, který si v roce 2004 otevřel v Praze malou živnost. Časem se rozrostla na čtrnáct lidí a pro další rozvoj byla nutná transformace.
Ivan Malík, který si v roce 2004 otevřel v Praze malou živnost. Časem se rozrostla na čtrnáct lidí a pro další rozvoj byla nutná transformace.
V roce 2021 proto převzala strategický podíl firma WESTech,
která provozuje e‐shop a prodejny iStores a je držitelem statusu Apple Premium
Reseller. „Její silnou stránkou je obchod, za Logicworks jsou to služby. Díky
tomuto spojení a zaměření na zákazníka umíme dodat vše na klíč,“ prozrazuje
Malík. Aktuálně jsou obchodně zastoupeni
v Praze, Ostravě a Bratislavě a chystají se další pobočky.
Spojení jste oznámili letos v červnu, co se od té doby
změnilo?
„Je to teprve pár měsíců, ale změnilo se toho hodně. Po
akvizici jsme řešili procesy a dlouhodobé cíle. Jakmile jsme měli vizi a misi
připravenou, přišli na řadu KPI a tým, který se skokově rozrostl na padesát
lidí,“ rekapituluje Nino Kuzma, Chief Sales Officer & Business Development.
Zmiňoval jste Apple pro firmy, co se za tím skrývá?
„Cílem bylo nabídnout produkt přizpůsobený potřebám
klientů,“ dodává Kuzma. Od plánů nebylo daleko k činům. Firma pracovala s
tématy jako Inventory Management, finanční služby, support a uživatelská jednoduchost.
Digitální kanál Apple pro firmy se představí trhu příští rok.
Jak se trh změnil a jaký mají vlastně produkty Apple ve
firemní sféře podíl?
Historicky byl Apple vidět v odvětvích jako grafický nebo
hudební průmysl. Jeho start byl navíc na lokálním trhu pomalejší. Po revoluci
stále platilo importní embargo. Produkty si však našly svou cestu i k
managementu.
V roce 2007 přišel zlom a první iPhone, díky kterému se trend otáčí a mileniálové chtějí tyto produkty v zaměstnání používat. „Vzniká obava, jestli vše bude fungovat. Díky našemu ‚Proof of Conceptʻ si může firma vyzkoušet produkty celý měsíc v provozu. A je jedno, jestli jde o startup, FinTech, IT developery, výrobní závod, nebo banku,“ dodává Kuzma.
Podíl Apple se v B2B segmentu zvýšil na patnáct procent.
Ruku v ruce s tím přichází nový trend financování pomocí operativního leasingu.
Firma může alokovat investiční peníze na něco jiného, a po ukončení navíc může
zařízení odprodat zaměstnanci. To je na trhu práce samozřejmě bonus, který se počítá.
Produkty Apple jsou obecně dražší, není to pro firmy
trochu bariéra?
Akviziční cena se může zdát vyšší. Je ale potřeba se na věc podívat detailněji než pohledem TEI (Total Economic Impact). Průměrná cena PC se dnes pohybuje okolo 850 eur. Nejlevnější Apple lze pořídit zhruba za tisíc eur. Rozdíl tedy není tak vysoký.
Druhým faktorem je výkon, který díky loňskému přechodu na
platformu Apple Silicon dramaticky narostl. Srovnatelně výkonné PC pořídíte za
vyšší cenu.
„Nezapomínejme, že v průběhu životního cyklu odpadají
dodatečné náklady. Paradoxně tak Apple produkty vycházejí firmu na o několik
set dolarů méně než konkurence,“ zamýšlí se Malík.
Co chystáte do budoucna?
„Určitě nám jde o přirozený růst firmy. V následujících dvou
letech míříme z nuly na sto,“ zmiňuje Kuzma. V příštím roce míří firma na
obrat padesát a v následujícím na sto milionů korun ročně.
Logicworks
Implementuje Apple zařízení do firem a vyvíjí produkt Logicworks Sensei. Letos koupila 85procentní podíl ve firmě slovenská společnost WESTech, která provozuje prodejní síť iStores v České republice a na Slovensku. Ta je součástí mezinárodní sítě ELKO GROUP s celkovým ročním obratem 1,883 miliardy dolarů.