Společnost Apple byla nucena výrazně snížit odhad výroby své náhlavní soupravy pro rozšířenou realitu Vision Pro kvůli složitému designu a potížím při výrobě. Uvádí to list Financial Times s odvoláním na zdroje obeznámené s výrobním procesem. Navíc Apple odložil i plány na cenově dostupnější verzi.

Apple představil Vision Pro, která je vyvrcholením více než sedmiletého vývoje, na počátku minulého měsíce. Ve Spojených státech má být k dispozici začátkem příštího roku za cenu 3499 dolarů, tedy 76 300 korun. To je více než trojnásobek nejdražší náhlavní soupravy pro smíšenou a virtuální realitu firmy Meta, majitele Facebooku.

Jediným smluvním výrobcem náhlavní soupravy pro Apple je čínská firma Luxshare. Podle zdrojů se čínská firma připravuje v příštím roce na výrobu méně než 400 tisíc kusů Vision Pro. Podle listu však měl Apple interní cíl prodat za prvních dvanáct měsíců až jeden milionů kusů náhlavní soupravy. Apple a Luxshare na žádost o komentář nereagovaly.

Dva blíže neidentifikovaní čínští dodavatelé komponentů pak uvedli, že Apple v prvním roce požaduje dodávky pouze pro 130 tisíc až 150 tisíc kusů.

Hlavním problémem je výroba micro-OLED obrazovek pro zařízení. Apple není spokojen s produktivitou dodavatelů. Pro prototyp vyrobila obrazovky firma Sony ve spolupráci s výrobcem čipů TSMC.