Budoucnost automobilového průmyslu je elektrická. Samotné vozy ale vedle toho už brzy čeká jeden game changer za druhým. Na středeční konferenci Forbes Next Big Thing to uvedl šéf Mercedesu-Benz pro region střední a východní Evropy Alexander Henzler.
„Když už mluvíme o změnách v pravidlech hry, myslím, že zákazníci brzy zažijí game changery v oblasti inteligence založené na datech na čtyřech kolech,“ řekl Henzler před publikem pražského konferenčního centra Cubex, kde se Forbes Next Big Thing konala.
A rovnou přihodil jeden příklad. Nejnovější verze vozů Mercedes třídy E například díky infotainmentu Mercedes-Benz UX získala jakýsi šestý smysl, díky kterému se budete za volantem cítit zase o poznání bezstarostnější.
„Vůz si zapamatuje vaše cesty, a pokud zjistí, že na ní jsou v určitém místě výmoly nebo třeba strmá cesta do garáže, automaticky nastaví odpružení a výšku podvozku tak, abyste bez problémů projeli,“ popisoval Henzler s tím, že nové verze třídy E dokonce poznají váš fyziologický stav a pomocí změny hudby, teploty, osvětlení nebo vůně se vám jej budou snažit zlepšit.
Daleko více si s náladou bude hrát ale nový operační systém od Mercedes-Benz MB.OS, kde je jedním z nejdůležitějších vylepšení virtuální asistent MBUX.
A jak vůz dokáže poznat náladu člověka? „Díky tónu hlasu, způsobu, jakým na něj běžně mluvíte, a tak podobně. Vaše žena by mu také rozuměla,“ zavtipkoval na konferenci zástupce více než 140 let staré automobilky.
Nový operační systém s virtuálním asistentem MBUX ale přinese daleko více nového. Podle Henzlera například prostorovou navigaci podpořenou výkonným 3D herním enginem. „Na obrovských obrazovkách doslova vidíte, jak se vůz propojuje s vaším okolím.“
Henzler na závěr dodal, že pokud někdo stále elektrickým vozům nevěří, přesvědčí ho právě okamžik, kdy zasedne za volant nejnovějších Mercedesů. Navíc už příští rok slibuje výrazný skok v účinnosti elektrických pohonů a také novou normu nabíjení, když si vůz během necelé čtvrthodiny dobijete až na čtyři sta kilometrů.
„Je to ekvivalent k litrovým spalovacím motorům,“ uzavřel Henzler s tím, že Mercedes-Benz nové elektromotory vyvíjí s odborníky z formule 1, kde jsou vozy stavěny právě na vysoký a dlouhodobý výkon.