Dveře do vývojových center automobilky novinářům neotvírají. Mercedes-Benz ale poprvé udělal výjimku a ukázal, jaká bude automobilová budoucnost.

Je to obří kruhová dráha v jižní Itálii dlouhá 12,6 kilometru. Místo, kde pro testování aut po většinu roku panují ideální podmínky. Veřejnost ho příliš nezná, protože klasické závody se tady nekonají, ale těžko byste v některé z evropských automobilek našli vývojového inženýra, který by nevěděl, co je Pista di Nardò.

Okruh Nardò sice patří automobilce Porsche, která do jeho obnovy dala před lety v přepočtu miliardu korun, ale za vysokými ploty tu svá auta testují i další automobilové značky. Automobilka Mercedes-Benz Nardò vyloženě miluje. Testuje tu totiž pravidelně. V naprosté většině případů skrytě a nenápadně.

Občas ale výsledky takových testů vypustí i ven. Díky tomu víme, že například v roce 1983 na okruhu nechala Mercedes-Benz 190 E kroužit tak dlouho, než ujel padesát tisíc kilometrů, což se s průměrnou rychlostí přes dvě stě kilometrů za hodinu podařilo za osm a půl dne. Cílem bylo ověřit a dokázat spolehlivost.

Brave New World
Vydání Forbesu Brave New World

V roce 2007 se na stejném místě proháněla dvanáctiválcová limuzína Maybach s cílem prolomit rychlostní rekord v segmentu limuzín. Povedlo se, když se hučící lokomotiva na čtyřech kolech rozjela na 330,6 kilometru za hodinu. Jenže to je minulost. Nás zajímá, co přijde dál.

Co se v reportáži ještě dočtete:
  • Kolik kilometrů dojezdu elektromobilu zajistí solární lak?
  • Proč budeme v autě nosit brýle?
  • Ztratí prodejní showroomy kvůli virtuální realitě význam?
Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.