Dveře do vývojových center automobilky novinářům neotvírají. Mercedes-Benz ale poprvé udělal výjimku a ukázal, jaká bude automobilová budoucnost.
Je to obří kruhová dráha v jižní Itálii dlouhá 12,6 kilometru. Místo, kde pro testování aut po většinu roku panují ideální podmínky. Veřejnost ho příliš nezná, protože klasické závody se tady nekonají, ale těžko byste v některé z evropských automobilek našli vývojového inženýra, který by nevěděl, co je Pista di Nardò.
Okruh Nardò sice patří automobilce Porsche, která do jeho obnovy dala před lety v přepočtu miliardu korun, ale za vysokými ploty tu svá auta testují i další automobilové značky. Automobilka Mercedes-Benz Nardò vyloženě miluje. Testuje tu totiž pravidelně. V naprosté většině případů skrytě a nenápadně.
Občas ale výsledky takových testů vypustí i ven. Díky tomu víme, že například v roce 1983 na okruhu nechala Mercedes-Benz 190 E kroužit tak dlouho, než ujel padesát tisíc kilometrů, což se s průměrnou rychlostí přes dvě stě kilometrů za hodinu podařilo za osm a půl dne. Cílem bylo ověřit a dokázat spolehlivost.
V roce 2007 se na stejném místě proháněla dvanáctiválcová limuzína Maybach s cílem prolomit rychlostní rekord v segmentu limuzín. Povedlo se, když se hučící lokomotiva na čtyřech kolech rozjela na 330,6 kilometru za hodinu. Jenže to je minulost. Nás zajímá, co přijde dál.
Co se v reportáži ještě dočtete:
- Kolik kilometrů dojezdu elektromobilu zajistí solární lak?
- Proč budeme v autě nosit brýle?
- Ztratí prodejní showroomy kvůli virtuální realitě význam?