Tržby amerického výrobce hraček Mattel stouply ve druhém čtvrtletí meziročně o 40 procent na 1,03 miliardy dolarů (22,4 miliardy korun), a překonaly tak odhady.
Společnost čeká, že poptávka nepoleví ani v následujících měsících, a zvedla celoroční výhled tržeb. Zároveň ale varovala, že před Vánocemi bude muset kvůli vyšším nákladům na suroviny a na dopravu zdražovat.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že tržby v období od dubna do června budou činit 878,8 milionu dolarů. Akcie Mattelu po oznámení čtvrtletních výsledků přidaly po zavření burzy více než pět procent.
Zájem o panenky Barbie, které Mattel vyrábí, loni oživili rodiče, kteří je kupovali pro zábavu dětem nuceným trávit vinou pandemie více času doma. Mattel jim vyšel vstříc modely s různými odstíny pleti a panenkami vytvořenými podle úspěšných žen. Ve druhém čtvrtletí se prodej Barbie, která je největší koncernovou značkou, zvýšil o 46 procent.
Tento měsíc firma představila panenku v podobě japonské hvězdné tenistky Naomi Ósakaové. Podle šéfa podniku Ynona Kreize by měly popularitu Barbie povzbudit i pořady v televizi Netflix a nový film.
Mattel nově očekává, že celoroční tržby v přepočtu na konstantní měny vzrostou o 12 až 14 procent. Dříve odhadoval růst tržeb o šest až osm procent.