Výroba automobilky Škoda Auto v závodech v Mladé Boleslavi a v Kvasinách na Rychnovsku se po čtyřech týdnech vrátila na plnou kapacitu. Důvodem omezení byl výpadek subdodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu v srpnu zničily záplavy. Na jeden týden od 11. září byla výroba v kvasinském závodě zcela zastavená, další týdny trvala částečná omezení výroby modelů se spalovacími motory v Kvasinách i Mladé Boleslavi.

„Omezení ve výrobních závodech nejsou aktuálně již žádná. Linky v Mladé Boleslavi i Kvasinách se vrátily na plnou kapacitu výroby,“ informovala Ivana Povolná.

S obnovením výroby u slovinského dodavatele součástek nadále pomáhají i zaměstnanci mladoboleslavské automobilky.

„Situace na místě se i díky této pomoci postupně zlepšuje. V současnosti je přímo na místě přibližně desítka našich specialistů z údržby. Celkem se jich tam do teď vystřídalo více než sedmdesát,“ uvedla Povolná.

Omezení se netýkala výroby plně elektrického modelu Enyaq.

Výpadek u slovinského dodavatele součástek KLS postihl v září celý koncern Volkswagen. Automobilka už dříve uvedla, že chybějícím dílem byl ozubený věnec pro dvouhmotový setrvačník pro spalovací motory modelů značky Škoda a dalších koncernových značek.

Automobilka se nechce vyjadřovat k přesným počtům, modelům a dopadům na závody.