skip to main content
Český byznys

Bezrealitky realitkou. Oblíbená platforma bere 50 procent v Maxima Reality a rozšiřuje svůj realitní servis

5 minut čtení

Chcete prodat či pronajmout byt svépomocí? Odpovědí na tuto otázku se v Česku stala platforma Bezrealitky, která si za 13 let vybudovala pozici jedničky na tuzemském trhu přímých realitních transakcí – tedy prodejů a pronájmů nemovitostí bez servisu makléřů, kteří si na konci dne za své služby naúčtují čtyři procenta z ceny transakce.

Proti tomu se společnost Bezrealitky dlouhodobě vymezovala. Letití kritici tradičního realitního trhu však nyní sami realitku kupují a svým klientům nově nabídnou prodej nebo nákup nemovitosti na klíč, s využitím specialistů na jednotlivé dílčí části procesu.

„Už delší domu jsme registrovali poptávku po osobní asistenci, loni s protipandemickými opatřeními ještě narostla. Řada zákazníků se na nás obracela například se žádostmi o pomoc při osobních prohlídkách,“ vysvětluje dlouholetý šéf Bezrealitky Hendrik Meyer.

„Je to sice něco jiného, než na čem jsme vyrostli, ale naší ambicí je stát se komplexní realitní službou, která dokáže nabídnout řešení pro většinu potřeb vlastníků nemovitostí i těch, co bydlení hledají,“ dodává.

Reklama

V praxi to znamená, že nová služba Komfort nabídne klientům asistenční služby při zmiňovaných prohlídkách nemovitostí, jejich technické kontrole či profesionální prezentaci, ale taky při předvýběru zájemců nebo při právních službách.

Meyer však jedním dechem vysvětluje, že nejde o změnu kurzu Bezrealitky. „Stále platí, že si nebudeme účtovat procentuální provize z prodeje,“ poukazuje na skutečnost, že stejně jako v dosavadním byznys modelu by měl marži Bezrealitky zajišťovat transparentní poplatek za jednotlivé asistenční služby – a nově taky investice do faceliftu nemovitostí před dalším prodejem.

„Z dlouholetých zkušeností vidíme, že pokud jde o investice do údržby, zdejší realitní fond je velmi podhodnocen,“ zdůrazňuje Meyer. V nabídce realitního portálu se totiž objevuje řada bytů, jejichž prodejní cenu lze drobnými opravami, jako je vybroušení parket či oprava omítky, navýšit. V případě komplexních zásahů dokonce o 10 až 15 procent.

CEO Bezrealitky Hendrik Meyer

„Věříme, že právě toto je prostor, kde dokážeme oběma stranám transakce nabídnout přidanou hodnotu tím, že investiční náklady i samotné provedení převezmeme na sebe,“ míní Meyer.

„Prodávajícího to nebude nic stát a je naše podnikatelské riziko, zda investici potom dokážeme zhodnotit ve vyšší prodejní ceně. Kupující zase získá byt, kam se může okamžitě nastěhovat nebo jej dál pronajmout, aniž by se zatěžoval řemeslnými pracemi.“

Ještě v prvním kvartálu Bezrealitky spustí také přímý výkup nemovitostí pro zákazníky, kteří z nejrůznějších důvodů na prodej spěchají. „Předpokládáme, že nemovitost dokážeme odkoupit do týdne, a to minimálně za 90 procent tržní ceny objektu,“ plánuje CEO společnosti.

Soustředit se chce opět zejména na nemovitosti, které je možné rekonstrukcí zatraktivnit. „V tomto případě už si umíme představit i větší investice. Naším cílem ovšem bude vykoupené nemovitosti co nejrychleji vracet na trh k prodeji i pronájmu,“ plánuje Meyer.

Reklama

Plány na byznysové inovace i další expanzi avizovala společnost Bezrealitky už při změně akcionářské struktury koncem loňských prázdnin, kdy 100 procent akcií získal odkupem podílů od skupin MMS Digital, Rockaway a Genesia Investments dosavadní minoritní akcionář Marek Rosenbaum a jeho společnost Nevona Estates.

Staronový investor na rozvojové plány vyčlenil velkorysou miliardu korun. Kolik z ní spolykal nákup padesátiprocentního podílu v Maxima Reality, která bude personálně zajišťovat rozšíření asistenčních služeb pro klienty Bezrealitky a kde se Meyer stává druhým jednatelem, je neveřejná informace.

Aktuální vydání magazínu

Ambicí Bezrealitky je ukousnout si takto větší podíl z realitního trhu, kterému loni dominovala poptávka po rekreačních nemovitostech a stále stoupající zájem o investiční bydlení. Ceny nájemního bydlení, v posledních letech hlavně v Praze zahřívané neregulovanými krátkodobými pronájmy, loni ochladly a přilákaly do nájmů rekordní počet Čechů.

„Zatímco v nájmech zprostředkujeme 20, a v Praze dokonce 40 procent transakcí, v oblasti prodejů je náš podíl do 10 procent. Právě tady vidíme prostor pro další růst,“ připouští Meyer.

Zamýšlené expanzi nahrává i digitalizace realitního trhu, kterou pandemie urychlila. „Důvěra v digitální prostředí loni obecně vzrostla, služby, jako je generování online smluv a jejich vzdálený podpis nebo virtuální prohlídka, využilo dvanáctkrát více klientů než předloni,“ konstatuje.

Razantnější posun od inzertní platformy, se kterou Bezrealitky v Česku začínala, ke komplexnímu realitnímu servisu, je proto logickou cestou.

„Naší ambicí je vytvořit chytrou digitální realitní službu a na jednom místě nabídnout klientům všechny služby, které s bydlením souvisí,“ vysvětluje Meyer. „Každý měsíc se přes nás prodá 800 až 1000 nemovitostí, přičemž půlka z nich se financuje hypotékou. Dává proto smysl, abychom řešili i takové financování.“

Vedle sjednání hypotéky by tak do budoucna mělo být možné na Bezrealitky přes pár kliků zařídit třeba přepis v katastru nemovitostí, převod energií či registraci internetu.

Přestože některé z těchto procesů ještě narážejí na legislativní bariéry, Meyer věří, že digitální realitní servis je budoucností odvětví a v kombinaci s tradičními realitními službami společnosti nabídne unikátní pozici i při plánované expanzi. Po necelých dvou letech na Slovensku jsou v hledáčku i další evropské trhy, přestože konkrétnější Meyer být nechce.

Zároveň však připouští, že se v Bezrealitky už rozhlížejí po dalších akvizicích, které by mohly růst nakopnout.

Reklama
Reklama