Evropské auto roku. Vítězství v téhle skoro šedesát let existující anketě je něco, čím se automobilky chlubí celý následující rok. Letos se jím pyšní Kia a její elektromobil EV6.
Že automobilové Evropě budou vytírat zrak Korejci? Je to tak. Zfixlovat tohle hlasování přitom nejde. Ledaže by někdo dokázal manipulovat hlasy 61 motoristických novinářů z 23 zemí Evropy.
Tohle vítězství tak bylo zasloužené – a Korejci navíc brali i bronz, z finálové sedmičky skončilo třetí Hyundai Ioniq, což je technologické dvojče vítězné kiy. Mezi tuhle dvojku se dokázal vetřít jen francouzský Renault Mégane E-Tech. Třeba Škoda Enyaq skončila pátá.
Letošní Evropské auto roku se vlastně mohlo přejmenovat na Evropské elektrické auto roku. Ne že by elektromobil nikdy nevyhrál. To se stalo už v roce 2011, kdy uspěl Nissan Leaf, a v roce 2019, kdy se nejvýš dostal Jaguar i-Pace, ale že by ze sedmi finalistů bylo šest elektromobilů?
To byla premiéra. O to cennější první místo pro Kiu EV6 je. Tohle auto umí jednu věc skvěle. A hned tu, za kterou to elektromobilita pořád schytává ze všech stran. Nabíjení. Je sice pravda, že běžný řidič denně nenajede přes sto kilometrů a tisícikilometrovou štreku na jeden zátah jezdí jen šílenec, ale dobíjení mezi řidiči téma zkrátka je.