Skupina Rohlik Group miliardáře Tomáše Čupra oznámila strategické partnerství s Amazon.de. Spolupráce má přinést německým zákazníkům možnost nakupovat potraviny online přes platformu Amazonu. Ale pro českou firmu by mohlo jít o zásadní moment v její historii.

„Najednou místo toho, že otevřeme město a tam budeme trpělivě budovat zákaznickou bázi, nám Amazon otevře náruč ke svým statisícům až milionům zákazníků v dané aglomeraci. Takže expanze bude podstatně rychlejší a jednodušší,“ vysvětlil zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr pro server Seznamzpravy.cz.

Už tento týden se má Rohlík pod svým německým jménem Knuspr.de objevit v nabídce pro zákazníky Amazonu v Berlíně, ale v plánu je rozšíření služby i do dalších německých regionů. A mohlo by to Rohlíku pomoci na jeho dlouhé cestě k ziskovosti.

Hospodářské výsledky Rohlik Group v posledních letech

Program s názvem „Knuspr on Amazon“ nabídne v Německu členům Amazon Prime přístup k více než patnácti tisícům produktů, včetně širokého výběru místních potravin od německých farmářů a výrobců.

Objednávky budou doručovány během několika hodin od jejich provedení, což by mělo pro zákazníky přinést značný komfort. Díky integraci přímo na web Amazon.de si budou moci veškerý sortiment objednat na jednom místě, aniž by museli přecházet na jinou platformu.

„Hlavním cílem této spolupráce je rozšířit dosah Rohlik Group a posílit naši pozici na německém trhu,“ uvedl Čupr. Pro Rohlik Group však partnerství s Amazonem téměř jistě představuje také další významný krok v expanzi po celé Evropě.

Expanze Rohlíku v uplynulých letech

Společnost, která se blíží k dosažení ročních tržeb ve výši jedné miliardy eur, zaznamenala v první polovině roku 2024 meziroční růst o 42 procent.

Podle zakladatele Rohlíku a člena našeho žebříčku Nejbohatších Čechů, Tomáše Čupra, je cílem této spolupráce transformovat německý trh s potravinami a nabídnout zákazníkům po celé zemi bezkonkurenční pohodlí a výběr.

Financování Rohlik Group a její akvizice v posledních letech