Česká vývojářská firma Bootiq nepřestává růst. Počet jejích zaměstnanců v posledních dnech povyskočil o čtyřicítku a firma má už více než 400 vývojářů. Do toho se teritoriálně rozrostla například do Vídně nebo Londýna a stala se zlatým partnerem pro technologické řešení od české firmy Kentico.

Tato čísla ale nesouvisejí s organickým, nýbrž s anorganickým růstem firmy. Bootiq nově koupil majoritu v brněnské digitální agentuře Bluesoft, kterou v roce 2009 založili Jiří Barbořík a Jakub Hanák (na úvodní fotografii).

„Akvizicí Bluesoftu se rozšiřujeme nejen o další skvěle sehraný tým špičkových expertů, ale rovněž posilujeme svoje stávající kompetence v implementaci řešení od společnosti Kentico,“ říká šéf Bootiqu Marcel Červený, který se během března stal i jedním ze tří nových jednatelů Bluesoftu.

Dnes dosahuje brněnská firma téměř čtyřicetimilionového obratu a mezi její zákazníky patří například Sazka, Czechinvest, Carlsberg nebo je vendorem právě Kentica.

Hodnota akvizice zveřejněna nebyla, celková valuace Bluesoftu ale po uzavřené transakci přesáhla 100 milionů korun. Z toho vyplývá, že cena za většinový podíl firmy se pohybuje v řádech vyšších desítek milionů.

Minoritní podíly Bluesoftu si rozdělili jeho zakladatelé Barbořík s Hanákem, celý obchod financoval vlastník Bootiqu – investiční skupina InTeFi vedená Lukášem Novákem. A ten je v poslední době při chuti.

info Model: MUA: Photo: www.visuals.sk - Milan Strapko
Lukáš Novák, CEO skupiny InTeFi | Foto Milan Strapko

Skupina například čerstvě posílila i v realitách, když v březnu koupila za 30 milionů eur majoritu v Cassovar Business Centrum, největším byznys centru na východě Slovenska.

Pohlcení Bluesoftu přináší Bootiqu kromě růstu počtu zaměstnanců i expanze na nové trhy a zmíněné důležité partnerství se společností Kentico Software podnikatele Petra Palase. 

Bluesoft pracuje s oběma produkty Kentica – Kentico Kontent, což je headless content management system (CMS) pro vytváření a správu webových stránek, a Kentico Xperience, které kombinuje CMS s nástroji digitálního marketingu a e-commerce v jedné digital experience platformě (DXP).

A právě brněnský Bluesoft je jedničkou na českém trhu v nasazování tohoto systému. „Jejich platformu známe od druhé verze,“ říká šéf a spoluzakladatel Bluesoftu Jiří Barbořík.

Vydání Forbesu My jsme tvoje budoucnost

„Díky tomu, že jsme nyní součástí velké skupiny, vidíme příležitost nejen k rozšiřování tohoto řešení mezi další klienty, ale i doplnění stávajících služeb o další technologie dodávané v rámci Bootiqu,“ vysvětluje.

Bootiq si ale udržuje kontakt i s dalšími platformami, což potvrzuje novinkou v podobě prodloužení spolupráce s českými univerzitami, která započala už před 14 lety. Vysokým školám pomáhá se zefektivněním procesů, správou a údržbou systému SAP.

Spolupráce se nově prodlužuje o tři roky a týká se Mendelovy univerzity a Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Univerzity Palackého v Olomouci.