S jakými problémy se potýkají malí podnikatelé? Jsou pro banky skutečně důležití? A umí jim finanční instituce pomoct s nadměrnou administrativou? Nejen o tom v podcastu Behind the Business hovořili Hana Wasserburger, ředitelka poradenských služeb Visa, a Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank pro oblast produktového a segmentového managementu.
Podle průzkumu platební společnosti Visa se malí čeští podnikatelé potýkají s nadměrnou administrativou a cítí se přetížení. Jako další velký problém uvedli i pocit, že jako klienti banky moc nezajímají.
„Podnikatel od banky očekává nejen pomoc s finančními službami, což je takový základ, ale i to, aby mu dokázala pomoct právě s administrativní zátěží,“ upozorňuje Hana Wasserburger.
Zásadní je, aby se banky dokázaly přizpůsobit dennímu režimu typického podnikatele. „Jedna cesta je, že má banka podporu 24/7, druhá je mít na vysoké úrovni digitální bankovnictví,“ dodává Wasserburger.
Budíček pro banky
Podle Martina Podoláka by měl být průzkum mezi malými podnikateli pro banky budíček. „Je alarmující, že úřady z hlediska řešení potřeb podnikatelů respondenti hodnotili lépe než banky. To je něco, co je na čase změnit,“ zdůrazňuje manažer mBank.
mBank proto připravila pro drobné podnikatele zcela novou nabídku. „Banky se doposud zaměřovaly na velké firmy a na osobní bankovnictví. Živnostník má na jednu stranu podobné potřeby jako klienti osobního bankovnictví, ale k tomu tam jsou specifika toho podnikání. Těžko ho tak napasujete do jedné ze zmíněných kategorií. Jde o specifickou skupinu a je potřeba se tomu přizpůsobit,“ dodává.
Kde živnostníci hledají finance na podnikání? Jak jim banky můžou pomoct? Proč dřív podnikatelské účty měly výrazně horší podmínky než dnes? Co všechno jde vyřídit online a proč se ještě pořád občas musí chodit do banky? Nejen o tom je řeč v podcastu Behind the Business, který připravuje společnost Visa ve spolupráci s magazínem Forbes.