„Generace Z je důležitá. Je na nás, abychom s ní uměli pracovat.“ Těmito slovy otevřela panel Money, power, beauty a Gen Z generální ředitelka společnosti Mary Kay pro Česko a Slovensko Edit Szabóová. Na Forbes Women’s Summitu mluvila zejména o funkčním podnikatelském modelu Mary Kay a vnímání byznysových i osobních cílů generace Z.

V České republice i na Slovensku je už na dvaatřicet tisíc žen, které prostřednictvím společnosti Mary Kay podnikají. „My dáváme ženám v Česku a na Slovensku příležitost rozjet byznys, pojďme jim dát i sílu,“ vybídla Szabóová publikum hned na začátku.

Generace Z, tedy lidé narození po roce 1995, je pro Mary Kay důležitá. „Na trhu působíme už šedesát let. Naše zakladatelka Mary Kay byla vizionářka,“ řekla Szabóová. Společnost a její podnikatelský model jsou podle ní stále funkční. A pro generaci Z relevantní.

Szabóová dále hovořila o tom, jak vnímají potřeby a cíle lidí narozených po roce 1995. „Chtějí zažít časovou a finanční svobodu a také příležitost podnikat. Už nechtějí pracovat od devíti do pěti,“ komentovala a dodala, jak je potřeba myslet na rozličné potřeby a diverzitu.

Mary Kay si uvědomuje vize mladé generace. Chce-li značka jít s dobou, musí tedy brát v potaz i její odlišnosti. „Musíme tady být pro lidi s mobilem v ruce,“ řekla Szabóová. Volně navázala i na to, že jako značka nemohou mít identickou komunikaci jako před lety.

Pro Mary Kay bylo vždy osobní setkání naprosto zásadní. Nabízí se to. Bez toho asi líčení a péči o pleť nejde představit. A jejich setkání a školení vždy probíhaly naživo.

Tedy donedávna. Respektive až do koronavirové pandemie. „Covid nás hodně naučil a otevřel nám oči, z jednoho dne na druhý naše setkání musela přejít do onlinu,“ dodala Szabóová.

Začali na tom stavět. Přizpůsobili byznys model, v němž se živá setkání dají kombinovat s online světem. Právě tak se jim daří oslovit i mladší generace.

Szábóová navíc podotýká, že si uvědomují důležitost sociálních sítí. „Sociální sítě jsou pro tuto generaci základem,“ vysvětlila. Spolupráce s Mary Kay dává podle ní lidem svobodu volby, peněz i propagace jejich práce.

Největším blokem je pro ženy v podnikání sebevědomí. Nebo spíš jeho nedostatek. „Chce to sílu něco dokázat a nebát se. V mnohých případech se ženy bojí a nedostatek sebevědomí může být pro ně brzda na začátku kariéry,“ řekla Szábóová, která na českém a slovenském trhu působí již šestadvacet let.

Na konci talku generální ředitelka společnosti Mary Kay pro Česko a Slovensko popisovala, jak vnímají nastupující generace a jejich přístup k péči o vizáž.

Na generaci Z se připravili byznysově i produktově. Mají sadu výrobků právě jen pro ně. Zjistili navíc, jak si lidé této generace rádi hrají. Proto v Mary Kay vyhlásili soutěž na sociálních sítích a překvapilo je, jaký zájem vzbudila. „Budoucnost je světlá a hravá,“ uzavřela Edit Szábóová.