Český startup Dataddo, integrující data z různých platforem na jedno místo, má fenomenální úspěch. Povedlo se mu dostat do prestižního akcelerátoru Plug and Play, kterým v minulosti prošly společnosti jako PayPal, Dropbox, Lending Club či německá neobanka N26 a který právě startuje. Navíc poprvé, kvůli koronaviru, na dálku.
Plug and Play je mezi technologickými startupy velmi žádaný program, který má mezi partnery plejádu korporací, jako je například Visa, AT&T, Coca-Cola či Panasonic. Ty se mimo jiné podílejí přímo na hodnocení startupů a jejich výběru.
„Začíná se s více než stovkami projektů z celého světa, postupně se selektuje na padesát, poté jich dvacet jde na pitch a vybráno je v posledním kole přibližně deset,“ popisuje CEO Dataddo Petr Nemeth (na úvodní fotografii vpravo). Dataddo, do něhož letos v únoru investoval fond Impulse Ventures Ondřeje Tomka, se dostalo právě do onoho nejužšího výběru kategorie Enterprise Tech, což se zatím žadné jiné české firmě nepovedlo.
Kalifornský akcelerátor stojí právě na propojování mladých firem s korporacemi, přičemž jeho organizátoři od startupů nepožadují podíly.
„Přímá spolupráce se zástupci korporátních partnerů je jedním z největších benefitů,“ pochvaluje si CEO Dataddo Petr Nemeth. „Velké společnosti hledají inovativní řešení, jako je to naše, přičemž se rovnou zajímají o možnosti implementace do jejich prostředí,“ dodává.
Dataddo, jakkoli není v tuzemském prostředí příliš známé, má mezi klienty Uber, Epic Games či L’Oréal Canada.