Matouš Michněvič se ujal vedení nenápadného technologického obra Adyen ve střední a východní Evropě. Firmu chce řídit jako závodní veslici – s perfektně vyladěným týmem, kde všichni zabírají ve stejném tempu. 

Hladina Vltavy u Veslařského ostrova je po ránu klidná. Do chvíle, než ji prořízne špice skifu rychle plachtícího po indigovém zrcadle dělícím Prahu na dva břehy. Obě vesla se ve svižném pravidelném rytmu zanořují do chladné vody, aby loď připomínající dlouhou jehlu popohnala po vlnkách zase o něco dále.

Pro Matouše Michněviče je repetitivní veslování skvělým způsobem, jak si vyčistit hlavu a zároveň přijít na nové nápady. Lodivodem je i ve své profesní dráze. Koncem minulého roku převzal vedení regionu střední a východní Evropy ve společnosti Adyen, nenápadném gigantu platebních systémů s tržní valuací přes 53 miliard dolarů a šesté nejhodnotnější firmě na burze Euronext v Amsterodamu.

Tam za sebou mimochodem nechává i firmy jako Universal Music Group, Heineken, Ahold Delhaize či Stellantis a Philips. „Tady si tykáme, hoši, jsem Matouš,“ třese nám pravicí Michněvič a za pár minut už se vedle plechových skříněk v šatně veslařského klubu Blesk soukáme do závodních overalů.

Čeká nás rychlokurz veslování na místním trenažéru a hned nato výjezd od Veslařského ostrova až pod vyšehradskou skálu a zpět. Michněvič je kvalifikovaný průvodce světem veslování. Dvakrát vyhrál pražské Primátorky jako kormidelník, jen těsně mu unikla juniorská reprezentace.

Ambicióznost mu ale zůstává: i dnes, ve 44 letech, si prý pořád jen stěží připouští, že na olympiádě si už asi nezavesluje. Přesto jeho milovaný sport naplňuje každý kout jeho způsobu přemýšlení o byznysu.

V rozhovoru zazní:
  • Co má společného veslování a byznys?
  • Co dělá služba Adyen s platbami a jak funguje?
  • Co Matoušovi Michněvičovi daly roky v londýnském Mastercardu?
Forbes Digital Premium