Situace v automotive segmentu zůstane napjatá i nadále. Češi proto nemají očekávat pokles cen, naopak se musí připravit na jejich zvýšení, a to jak u nových vozů, ojetin, ale i u samotných leasingů.
„Ceny nových vozů i operativních leasingů poslední dva roky dolů určitě nejdou. Upřímně si nemyslím, že nyní existuje indicie, že by se to nyní mělo měnit a začít snižovat,“ říká ve Forbes Byznys podcastu CEO českého startupu Driveto, nabízejícího vozy skrz leasing, Adam Szabó.
Lidi se podle něj musí při nákupu nového vozu obrnit trpělivostí, už jen proto, že čekací lhůta se pohybuje v průměru mezi půl a tři čtvrtě rokem.
Samotnému startupu Driveto se daří. Loni skončil v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 na třetí pozici, stal se tedy třetím nejrychleji rostoucím startupem ve střední Evropě.
„Loni jsme na příjmech skončili přes 200 milionů, oproti předchozímu roku šlo o nárůst o osmdesát milionů korun,“ přibližuje Adam Szab´ó finanční výkonnost firmy, do které investoval Miton nebo Česká spořitelna.
Co jsou dnes největší bolístky automotive trhu a kdy se dá očekávat uklidnění situace i cen? Co chystá Driveto pro letošní rok a odhodlá se konečně k expanzi do zahraničí? To vše si poslechněte v novém Forbes Byznys podcastu.