Finská online platforma pro rozvoz jídel a potravin Wolt letos slaví deset let existence, v Česku je přitom šest let. Za tu dobu se rozrostla do více než čtyřiceti českých měst a v expanzi hodlá pokračovat.
„Určitě budeme (v Česku) nadále expandovat velmi agresivně. Možná jednoho dne budeme ve dvou stovkách měst, nemyslím si ale, že to bude v dohledné době. Důvod je jednoduchý, byznys musí být tvořen způsobem, který dává ekonomický smysl,“ říká v aktuálním Forbes Byznys podcastu šéf českého a slovenského Woltu Tomáš Beniak.
Na dvou ředitelských židlích sedí od přelomu roku a z Woltu chce podle svých slov vytvořit takzvaný obchoďák v kapse. Obliba rozvážkových služeb podle něj v obou zemích roste, český trh je ale v lecčems specifický.
„V České republice je vidět, že zákazník má zcela jiné nároky. Je náročnější,“ všímá si Beniak a dodává, že Češi mají vyšší frekvenci objednávek, ovšem s nižší průměrnou útratou než například Slováci.
„V Česku se průměrná objednávka pohybuje kolem patnácti až šestnácti eur, na Slovensku je to v průměru o tři čtyři eura více. V přepočtu jde zhruba o sto korun na nákupní košík,“ vysvětluje šéf Woltu.
Kolik má Wolt kurýrů a kolik si za jeden den vydělají? Jak se osvědčuje služba dovozu potravin a jiného zboží Wolt Market a co vše tam lze sehnat? A kam přesně se chce Wolt posunout? To i další věci si poslechněte v podcastu.