Energetická skupina E.ON v Česku masivně investuje do dobíjecí infrastruktury. Jen letos do rozvoje tuzemské nabíjecí sítě pošle víc než jednu miliardu korun. To je stejný objem peněz, který do něj investovala v posledních pěti letech.
Její odnož E.ON Drive má dnes v Česku 650 dobíjecích bodů, do dvou let jich ale chce mít až tři tisíce. „Pak si mohu odškrtnout fajfku a říct si, že za nás je Česko, pokud jde o dobíjecí stanice, pokryté,“ říká v rozhovoru pro Forbes šéf E.ON Drive Infrastructure CZ Martin Klíma.
Ten do čela dnes třináctičlenného týmu, který má na starost rozvoj dobíjecí infrastruktury v tuzemsku, usedl před třemi lety. Rozvoji elektromobility ve firmě E.ON se věnuje už sedm let, kdy tu německá skupina měla pouhé čtyři nabíječky.
„Když jsem začínal, jako rychlou jsme označovali nabíječku o výkonu padesát kilowattů (kW). Dneska je pro nás s ohledem na technologický pokrok vozidel pomalou nabíječkou,“ poznamenává Klíma v kanceláři firmy na pražském Andělu a dodává, že letos se E.ON chystá vstoupit do další fáze.
U dálnice D1 buduje vůbec první nabíječku pro kamiony. Kdy bude plně v provozu? Co podle Klímy nejvíc brzdí výstavbu dobíjecí infrastruktury? A proč si zatím nedovede představit, že by E.ON stavěl nabíječky na městských sídlištích?