Energetická skupina E.ON v Česku masivně investuje do dobíjecí infrastruktury. Jen letos do rozvoje tuzemské nabíjecí sítě pošle víc než jednu miliardu korun. To je stejný objem peněz, který do něj investovala v posledních pěti letech.

Její odnož E.ON Drive má dnes v Česku 650 dobíjecích bodů, do dvou let jich ale chce mít až tři tisíce. „Pak si mohu odškrtnout fajfku a říct si, že za nás je Česko, pokud jde o dobíjecí stanice, pokryté,“ říká v rozhovoru pro Forbes šéf E.ON Drive Infrastructure CZ Martin Klíma.

Ten do čela dnes třináctičlenného týmu, který má na starost rozvoj dobíjecí infrastruktury v tuzemsku, usedl před třemi lety. Rozvoji elektromobility ve firmě E.ON se věnuje už sedm let, kdy tu německá skupina měla pouhé čtyři nabíječky.

„Když jsem začínal, jako rychlou jsme označovali nabíječku o výkonu padesát kilowattů (kW). Dneska je pro nás s ohledem na technologický pokrok vozidel pomalou nabíječkou,“ poznamenává Klíma v kanceláři firmy na pražském Andělu a dodává, že letos se E.ON chystá vstoupit do další fáze.

U dálnice D1 buduje vůbec první nabíječku pro kamiony. Kdy bude plně v provozu? Co podle Klímy nejvíc brzdí výstavbu dobíjecí infrastruktury? A proč si zatím nedovede představit, že by E.ON stavěl nabíječky na městských sídlištích?

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.