Společnost Chocoland má za sebou více než sto let potravinářské tradice ve výrobě cukrovinek. Tradičně sází na zpracování sójových bobů, arašídů, nugátu, na figurky či tabulky z čokolády.
V Kolíně jdou s dobou. Byť tradice i přání zákazníků ctí, naproti jdou i trendům v podobě cukrovinek s nízkým obsahem cukru nebo absencí palmového oleje. Málokdo v Česku neochutnal sójový evergreen v podobě suku, který ve slavném triu doplňují arašídové či nugátové pochoutky.
U zákazníků boduje i novinka z dílny cukrářských mistrů – pomazánka Crema. Ve vaničce nebo v kelímku, nejlepší je prý na bílém pečivu, palačinkách nebo jen tak na lžičce.
Kokosová exotika z Kolína
Další z řady kolínských produktů si mezi nespočtem kokosových tyčinek, pralinek či čokolád rychle vydobyla místo na slunci. Jmenuje se Jsem kokosová a rodiče ji rádi balí ratolestem na školní výlety, do svačinových krabiček nebo dávají jen tak. Lahodné kokosové tyčinky potěší hned v pěti variantách.
Kalendáře dobývají svět
Splynutí sójových a kokosových tyčinek na jazyku, hořkost i sladkost čokolády, a především inovace ve výrobě či optimalizace produktového portfolia. To jsou domény Michala Habrdly, marketingového ředitele Chocolandu, který už na jaře pracuje na adventních kalendářích. Tvarované čokolády s vánočními motivy vyráběné na moderní lince míří přímo z kolínské fabriky na český i světový trh.
Trend je jíst zdravě
Přestože je český zákazník podle Habrdly spíše konzervativnější a novinky uváděné na trh přijímá s opatrností, na produkty s nízkým obsahem cukru slyší. „I proto jsme na trh uvedli novou řadu tabulkových čokolád Dianella, které jsou bez přidaného cukru, a v případě hořkých variant dokonce zcela bez něj. Velké změny čekají i naše pomazánky Crema a soustředit se chceme i na nečokoládové cukrovinky a tyčinky,“ naznačuje Habrdla.
„Velkou část naší produkce tvoří výrobky ze sóji, tedy sójový řez, kokosová tyčinka nebo madamka. Velmi specifická cukrovinka, která se nejspíš dál než za české a slovenské hranice nedostane,“ říká šéf marketingu v Chocolandu. Za hranice, nejen ty české, ale z Kolína míří se sójou. Zaměřují se na asijský trh, kde jsou pochoutky z luštěniny s vysokým obsahem proteinů, včetně sladkostí, velmi populární.