Česká pošta rozšířila svou službu Balíkovna o možnost doručení balíku na adresu. Dosud bylo možné balíky posílat jen do zhruba 7500 výdejních míst, umístěných na poštách, u externích partnerů nebo ve výdejních boxech. Pošta to dnes oznámila v tiskové zprávě. Na adresu dosud doručovala pošta v rámci jiných služeb, například Balík do ruky.
Doručení balíku na adresu již nabízí například konkurenční Zásilkovna, která rovněž v Česku primárně využívá síť výdejních míst. V současnosti jich má přes 9100. Kombinaci doručení do výdejen nebo přímo adresátovi nabízí i další kurýrní služby na trhu, jako je DPD, PPL nebo GLS.
Nová služba Balíkovna na adresu je dostupná na všech pobočkách Balíkovny, včetně AlzaBoxů. Každá zásilka, která je přijata k doručení, je avizovaná odesílateli i příjemci, lidé mohou využít možnosti jejího sledování prostřednictvím aplikace pro sledování zásilek. Před samotným doručením na adresu se řidič zásilky spojí s příjemcem telefonicky.
„Zásilku lze odbavit v aplikaci Balíkovny v sekci Poslat balík, a to včetně úhrady za službu přes platební bránu. Současně si lze odeslání balíku na adresu přes Balíkovnu objednat na největším českém on-line tržišti Aukro. Balíkovna na adresu je však plně připravena k integraci i na ostatní partnerské weby po vzoru Aukro,“ uvedl ředitel Balíkovny Lukáš Rampas.
U nové služby je možná i úhrada dobírky přímo u řidiče, a to buď platebním terminálem nebo v hotovosti. Kromě toho ji může převzít kdokoliv, kdo má kód určený pro výdej zásilky, podobně jako je tomu u vyzvednutí zásilky v Balíkovně. Tento kód obdrží adresát e-mailem nebo v SMS zprávě.
Česká pošta v plánu transformace počítá s tím, že se z Balíkovny do dvou let stane samostatná akciová společnost poskytující komerční balíkové a logistické služby. Druhá část pošty ve formě státního podniku bude provozovat pobočkovou síť a zajišťovat služby objednané státem.