Zdvojnásobit počet českých zákazníků, víc se prosadit na tuzemském trhu a otevřít v zemi další pobočky. Takové jsou cíle cestovní kanceláře TUI, která spadá do skupiny TUI Group se sídlem v Německu. Světový lídr v cestování vstoupil do Česka zkušebně před rokem, za tu dobu oslovil padesát tisíc klientů.
Výhodou skupiny, jejíž tržby se loni vyšplhaly na rekordních 20,7 miliardy eur (524 miliard korun), jsou vlastní resorty, aerolinky, letadla i výletní lodě.
„Náš podíl na českém trhu je aktuálně kolem tří procent. Příští rok ho chceme až zdvojnásobit,“ říká v rozhovoru pro Forbes Marcin Dymnicki, generální ředitel TUI pro Česko a Slovensko.
S jakými ambicemi vcházíte na český trh?
Chceme být jedním z top tří hráčů. Příští léto plánujeme zdvojnásobit současný počet hostů z České republiky na sto tisíc ročně a chceme rozšířit i počet prodejen, ze současných čtyř na deset po celé zemi. Můžeme uspokojit zákazníky napříč všemi segmenty. Mají širokou škálu možností při rezervaci díky rozsáhlým spojením a flexibilním kombinacím hotelů a leteckých společností. Výběr je skutečně velký.
Jaké destinace chcete právě českým zákazníkům nabízet a co vás odlišuje od konkurence?
Našim zákazníkům nabízíme nejoblíbenější hotely v nejoblíbenějších destinacích Středomoří s našimi značkami RIU, TUI Magic Life a TUI Blue. Češi mají nejraději letní destinace, jako jsou turecká Antalya, dále Mallorca či Kréta, které nabízíme s přímými lety především z Prahy.
Mezi další slunečná místa patří Bulharsko, Egypt, Kypr, Kanárské ostrovy a Madeira, a také exotické dálkové destinace jako Dominikánská republika, Srí Lanka, Mauricius a Zanzibar. To, co nás odlišuje od ostatních cestovních kanceláří, je náš integrovaný model – od prodeje přes hotely až po exkurze jsou zákazníci součástí ekosystému TUI, kde pečujeme o jejich zážitky.
Za svou výhodu považujete vlastní hotely i dopravu. Můžete díky tomu nabízet třeba levnější cenu letenek nebo ubytování?
Dohromady máme 424 vlastních hotelů s více než 140 tisíci pokoji v 35 zemích světa. Všichni zákazníci tak společně v celosvětovém programu TUI těží z více než šesti miliard možností rezervace a mohou si vybrat ten nejlepší způsob, jak jet na dovolenou. To znamená, že máme tu správnou nabídku pro každého. To, že jsme takto efektivní, promítáme i do atraktivních cen. Větší konkurence na trhu je skvělá hlavně pro zákazníky.
Navíc nabízíme dynamické zájezdy také z Německa a Rakouska, což uvítají hlavně lidé žijící blízko hranic. Pro klienty, kteří dávají přednost cestování autem, máme zase široký výběr hotelů v Chorvatsku, Itálii nebo Polsku, na lyžařské dovolené zase v Rakousku a Jižním Tyrolsku.
V jakých zemích už působíte? A v čem je pro vás Česko výzvou?
TUI Group je jednou z předních světových turistických skupin a jsme po celém světě, kde máme devatenáct milionů zákazníků. Úspěšně působíme v Německu, Rakousku, Švýcarsku, ve Velké Británii, Irsku, Skandinávii, Belgii, Nizozemsku, Francii a Polsku.
Česká republika je pro nás samozřejmě velkou výzvou v tom, že budeme konkurovat společnostem a značkám s velmi silným dědictvím. Máme k nim velký respekt, ale naším úkolem je přilákat zákazníky do našeho ekosystému. Věříme, že náš produkt je atraktivní pro turisty, kteří chtějí nejširší výběr na celém trhu spolu s bezpečností zájezdů.
Kde všude v Česku zatím máte své prodejny a kde chcete otevřít další?
Letos jsme otevřeli čtyři prodejny TUI, a to v Praze, v Brně a v Ostravě. Dalších šest je v plánu, kde přesně budou, vám zatím neřeknu, ale díváme se na všechna města nad šedesát až sedmdesát tisíc obyvatel. Dohromady chceme mít v Česku deset vlastních prodejen s šedesáti zaměstnanci.
K tomu máme navíc i mobilní aplikaci a letos v červenci jsme spustili webové stránky rovněž v českém jazyce. Do té doby si mohli čeští klienti zájezd koupit jen prostřednictvím partnerských cestovních agentur nebo na německých a polských stránkách naší společnosti.
V zemi už na zkoušku působíte více než rok. Co jste za tu dobu o českých zákaznících zjistili?
Čeští zákazníci se obecně příliš neliší od stávajících zákazníků TUI v Německu, Rakousku nebo Polsku. Mají potřebu mít hotel blízko moře, protože si chtějí užívat slunce na pláži. Kromě toho čeští turisté milují slunné destinace Antalya, Mallorca, Kréta a také Bulharsko, Egypt, Kypr a Kanárské ostrovy.
Jaké jsou současné trendy v cestování? Na co kladou zákazníci největší důraz? Je to kvalita ubytování, stravování, nebo celková cena zájezdu?
Samotné cestování je mega trend. Zákazníci chtějí flexibilitu – pokud jde o délku pobytu, kategorii hotelu a výběr letu. Na druhou stranu nejsou ochotni slevit ze své dovolené, což dělá z cestovního ruchu velmi odolný a rostoucí trh.
Dovolená „all inclusive“ a cenově dostupné luxusní destinace, jako je Thajsko nebo Vietnam, jsou stále atraktivnější. Zákazníci také kladou důraz na pohodlí, ale i na zážitky, které jsou novým životním stylem a celosvětovým trendem.
Co letošní Vánoce? Máte už některé destinace vyprodané?
Místa stále máme, ale není jich mnoho. Většinou prodáváme Egypt, který je mezi českými zákazníky asi nejoblíbenější. Nabízíme rovněž Kanárské ostrovy, krásnou Madeiru, Dubaj a Turecko. Rezervovat lze i dálkové destinace, jako je Karibik nebo Indický oceán.