Relativně potichu, ale s jasným cílem. Tak by se dalo popsat fungování jednoho z nejnadějnějších startupů s tuzemskou stopou. Československý Deepnote chce se světem datové analýzy udělat to, co znamenaly Google Docs pro textové dokumenty – vytvořit nejlepší možný nástroj pro spolupráci.

Pro svou misi získal startup na poměry investičního kola Series A více než solidní investici ve výši dvacet milionů dolarů, tedy přes čtyři sta milionů korun. Deepnote měl přitom už před dvěma lety na svědomí největší seed investici, která kdy na našem území padla.

Stejně jako během předchozí kapitálové injekce se kola zúčastnili hvězdní investoři z Index Ventures, kde působí i český investor Jan Hammer. K Indexu se opět připojil prominentní fond Accel nebo tuzemští Credo Ventures.

„Aktuální investiční kolo je důkazem, že Deepnote jde správnou cestou. Věřím, že opravdu může změnit svět datové analýzy,“ pochvaluje si Andrej Kiska z Credo Ventures a přitakává mu Vas Natarajan z fondu Accel: „Rozumí datové analytice do posledního detailu. Lepší tým pracující na nástroji pro datovou komunitu neexistuje.“

Tým startupu Deepnote je rozkročený mezi Prahou a San Franciskem.

Nástroj od startupu Deepnote má už v datové komunitě silné jméno, což dokazují také instituce, které ho používají. „Když půjdete na lekce datové vědy na Cambridge, MIT či na Harvardu, budete se učit pomocí Deepnote,“ říká zakladatel a CEO Jakub Jurových (na velké úvodní fotografii).

Slovák pendlující mezi San Franciskem a Prahou a člen slovenského výběru 30 pod 30 má už jeden úspěšný počin za sebou. Ten nese název Operam a svého času pomáhal hollywoodským studiím s propagací filmů. Srdcovkou osmadvacetiletého podnikatele však není marketing, jsou to právě data.

Jakub Jurových na obálce slovenského Forbesu z dubna 2018

„Operam už funguje skvěle a starají se o něj moc šikovní lidé, takže se s klidným srdcem můžu věnovat něčemu mnohem více technologickému, což mě baví nejvíc,“ řekl Jurových před dvěma lety Forbesu.

Takto následně popisoval, pro koho je Deepnote určený: „Velmi mnoha lidem ve velmi mnoha firmách by usnadnilo život, kdyby si dokázali vytvořit vlastní automatizované datové analýzy nebo minimálně porozumět tomu, co s nimi dělají jejich kolegové. Náš nástroj tak není jen pro datové analytiky, ale i pro marketingové oddělení nebo lidi spravující sociální sítě.“

Z tehdy desetičlenného týmu je dnes pětadvacítka, přičemž i díky investici chce Jurových v následujících dvanácti měsících počet zdvojnásobit.