Český výrobce identifikačních zařízení pro drony Dronetag zvýšil svůj podíl na americkém trhu s těmito zařízeními na sedmdesát procent. Od konce července navýšil výrobu ze sedmdesáti zařízení týdně na šest set až tisíc kusů týdně.
Do konce roku startup očekává čtvrtinový nárůst tržeb proti říjnu na přibližně padesát milionů korun. Firma navíc ve Spojených státech zahájila spolupráci se společností Drone Nerds, která aktuálně patří k největším prodejcům dronů v USA. Dronetag o tom informoval v tiskové zprávě.
Identifikační zařízení zajišťuje viditelnost dronu a přispívá k bezpečnosti letového provozu. Drony jsou díky němu schopny mezi sebou komunikovat, sdílet aktuální pozici a rozpoznají je i letadla či vrtulníky. Zařízení velikosti malé krabičky nebo čipu se připevní k dronu, z něhož při letu přenášejí data do blízkého okolí či cloudu.
Firma pro něj získala povolení od amerického Federálního úřadu pro letectví a je prvním schváleným identifikačním zařízením pro drony pro americký trh.
„Pomocí našich chytrých krabiček řešíme problém většiny pilotů dronů, kteří vlastní drony bez schopnosti takzvané dálkové identifikace. Dálková identifikace bude od 1. ledna 2024 v EU vyžadovaná novou regulací, která stanovuje povinnost dronu, aby vysílal svá identifikační data spolu s informacemi o pohybu,“ řekl ředitel startupu Lukáš Brchl.
Cílem nařízení síťové dálkové identifikace je zajistit bezpečný a efektivní pohyb velkého množství dronů ve vzduchu společně s pilotovaným provozem.
Firma ve spolupráci s brněnskou IT společností Y Soft zrychlila výrobu těchto identifikačních zařízení až šestinásobně. „Kolegové z výroby Y Soft v Brně integrují součástky do našeho řešení i v řádu pouze několika hodin od dodání, což opět urychlilo celý proces výroby,“ řekl Brchl.
Český startup Dronetag byl založen v roce 2018 a působí ve více než ve dvaceti zemích na čtyřech kontinentech, má pobočku na Tchaj-wanu. Společnost také dlouhodobě spolupracuje s Evropskou kosmickou agenturou.