Česká značka Klimchi slaví další úspěch na filmovém plátně. Poté, co předloni skláři z Kamenického Šenova triumfovali spoluprací s filmovým megahitem Barbie, si nyní české sklo zvolila i populární britská smolařka Bridget Jones. Respektive tvůrci jejího čtvrtého filmového dobrodružství.
Je to další velký úspěch českých sklářů. Dlouho očekávaná romantická komedie Bridget Jonesová: Láskou šílená vstoupila do světových kin okolo Valentýna a okamžitě dosáhla skvělých výsledků.
Na mezinárodní scéně „čtvrtá Bridget“ vydělala za premiérový týden už téměř sedmdesát milionů dolarů, na mnoha trzích včetně Velké Británie jde o nejúspěšnější start romantické komedie od počátku pandemie koronaviru v roce 2020.
V Česku nový příběh Bridget ovládl po čtyřech dnech od premiéry (do distribuce film vstoupil minulý čtvrtek 20. února) všechny žebříčky návštěvnosti s celkovým počtem necelých sedmdesát tisíc diváků a tržbami 13,5 milionu korun.
Předchozí filmy s Bridget Jones vydělaly celosvětově za dobu promítání v kině 334 milionů dolarů (Deník Bridget Jonesové, 2001), 265 milionů dolarů (S rozumem v koncích, 2004), 211 milionů dolarů (Dítě Bridget Jonesové, 2016).
Nová Bridget má tedy slušně našlápnuto, i když rekord už asi pokoří jen sotva: americký distributor se rozhodl novinku překvapivě neuvést v kině v plošné distribuční premiéře, ale jen na streamovací platformě studia Universal, službě Peacock.
Důvod je prostý – anglická hrdinka z pera Helen Fielding, jejíž příběhy se už třicet let odehrávají v Londýně (spisovatelka začala své sloupky publikovat v roce 1995), prý v Americe nikdy nedosáhla takových výsledků, jako v Británii, dalších zemích Evropy a Asii. Film Dítě Bridget Jonesové byl u amerického publika vysloveně propadák.
To se v případě novinky samozřejmě může změnit. Každopádně ve chvíli, kdy miliony diváků obdivují útulný interiér luxusního domu na dobré londýnské adrese, v němž aktuálně ovdovělá padesátnice Bridget nyní už se svými dvěma dětmi bydlí, zaujme je na jídelním stole originální skleněný džbán ve světle zelené barvě.
Pochází z české sklárny v Kamenickém Šenově a vytvořili ho designéři značky Klimchi.
Není to zdaleka poprvé, kdy se nápadný hobnailový džbán této české značky objevuje na velkém plátně. Před Bridget si stejný model, jen v typicky růžové barvě (v modelu Rosaline), ve svém přepychově vybaveném „domě snů“ užívala panenka Barbie s tváří Margot Robbie ve stejnojmenném filmu.
České sklo se stává stále vyhledávanějším artiklem pro filmové designéry z Hollywoodu. Tentokrát se u Bridget Jones uplatnil Hobnail džbán v barvě Light Green, ve filmu ho lze vidět hned v několika záběrech. Pro značku Klimchi přitom nešlo o žádný složitý vyjednávací proces, jak nyní potvrzují.
„Je fascinující sledovat, jak si filmoví designéři sami našli cestu k našemu sklu. Vidíme vícero poptávek a objednávek od produkčních studií na našem e-shopu. O tom, že se náš džbán objeví v pokračování série Bridget Jones, jsme se však dozvěděli až díky upozornění našich sledujících ze zahraničí na Instagramu,“ říká zakladatel a ředitel značky Lukáš Klimčák.
Foto Klimchi
Foto Klimchi
Foto Klimchi
„Je to další důkaz, že české sklářské umění má své nezastupitelné místo i v nejvyšších patrech světového filmu,“ dodává muž, který brand inspirovaný vlastním příjmením založil v roce 2019.
Poznamenává, že mu velkou radost dělá právě i to, že tvůrci filmového interiéru zvolili sklo sami. To je podle něj důkazem, že je značka po pěti letech existence už známým jménem i v zahraničí. Prioritním trhem Klimchi je od založení firmy právě Velká Británie, o rok později se přidala Evropská unie, USA a Kanada.
Filmoví designéři Penny Crawford a Peter Lee věnovali zařízení interiérů v novém filmu o Bridget Jones mimořádnou pozornost. „Strávili jsme hodiny hledáním autentických předmětů, které by dokonale vystihly osobnosti hlavních postav,“ uvádí Crawford pro server Livingetc.
K vybranému džbánu se pak dostali skrze obchod zastupující Klimchi v Británii. Na něj narazil člen produkčního týmu Tom Rea, kterému sklo z Kamenického Šenova doporučili kolegové. Světle zelený typický hobnailový džbán se tak stal přirozenou součástí domova, v němž hlavní hrdinka žije.
Jde navíc o skvělou reklamu. V exkluzivním nahlédnutí do filmového domu Bridget Jones od Architectural Digest se o interiéru dozvíte více, současný styl života Bridget Jones sledují designéři, tvůrci interiérů, ale i influenceři na sociálních sítích po celém světě.
Podobnou zkušenost udělali v Klimchi i v případě filmové Barbie od režisérky Grety Gerwig. Barbie před dvěma lety opanovala potravinový průmysl, herní byznys, a dokonce obchody s luxusem nebo automobilky.
Zájem o licenci Barbie byl v době premiéry filmu mezi obchodníky i výrobci rekordní. V růžovém světě Barbie svůj soukromý pink mejdan rozjela i řada firem, které dosud s ikonickou panenkou neměly nic společného.
Nové lukrativní kontakty s koncernem Mattel i tvůrci filmu, studiem Warner Bros., byly mimořádně výnosným marketingovým nástrojem. Firmy se na „růžovém létě“ 2023 úspěšně svezly a není divu, že na výnosný růžový tobogan nasedaly s velkou chutí a nadšením.
Film s rozpočtem 145 milionů dolarů vynesl na tržbách víc než desetkrát tolik: v kinech celého světa Barbie vydělala téměř 1,5 miliardy dolarů.
Jednou z nepřehlédnutelných částí filmové Barbie byl přitom právě product placement, tedy placené umísťování reálných výrobků přímo do děje filmu.
Před kameru se jako součást desítek produktů, které filmová Barbie ve své každodenní růžové realitě využívá, dostal třeba pastelově růžový topinkovač z legendární retro kolekce italské značky kuchyňského náčiní Smeg. Na rande s Kenem Barbie vyrazila s kabelkou značky Chanel a ikonická propojená C zdobí i její náhrdelník.
Není tajemstvím, že někdejší kreativní ředitel Chanelu, zesnulý Karl Lagerfeld, byl velkým fanouškem panenky a s Mattelem navázal už v minulosti nejednu spolupráci.
Ve filmovém světě se Barbie proháněla v chevroletu – k vidění byl například model 1956 Chevy Corvette C1 a po dalším modelu touží ve scénáři také Ken. Nu, a v ikonickém Barbie domě bylo k vidění růžové české sklo, a to ve více provedeních.
Šlo právě o džbán Rosaline a vysoký džbán Rosaline Hobnail z českého skla Klimchi. „Je to pro mě obrovská pocta, vidět naše výrobky spojené s tak výjimečným projektem a po boku slavných herců,“ komentoval tehdy úspěch Lukáš Klimčák.
Foto Klimchi
Foto Klimchi
Foto Klimchi
Foto Klimchi
Tvůrci filmu se mu přitom i tehdy ozvali sami a džbány pro film zakoupili. „Loni v květnu nám zazvonil telefon. Potřebovali vybavit bar a naše sklo se jim moc líbilo. Hned ten samý den džbány objednali a další den jsme je poslali na natáčení do leavesdenských filmových ateliérů,“ popisoval Klimčák Forbesu v roce 2023.
„Výběr proběhl velmi rychle, v podstatě v řádu hodin. Po telefonátu s tvůrci přišla na e-shop objednávka. Na plac jsme doručovali šestnáct hobnailových džbánů v barvě Rosaline, které si vybrala přímo produkce po konzultaci s námi,“ dodal Klimčák pro Forbes.
Úspěch českého skla připisuje jeho designér i skutečnosti, že film Barbie vznikal převážně v britských ateliérech, kde studio Warner Bros. v minulosti točilo i Harryho Pottera. V Británii nyní vznikla i nová Bridget Jones, která, ač na plátně představovaná texaskou rodačkou Renée Zellweger, je skrz naskrz britskou hrdinkou.
„Spojené království je náš nejsilnější trh a máme tu mnoho zákazníků i obchodních partnerů. Britové design hobnailových džbánů milují,“ vysvětluje Klimčák. A úspěch s novou Bridget Jones to jen potvrzuje.