Ještě to není ani půl roku, kdy zakladatel Creative Docku v rozhovoru pro Forbes vysvětloval, že ve velikosti je síla. Za sebou měl tehdy dvě zahraniční akvizice za vyšší desítky milionů korun a před sebou jasný plán – rychle ověřit, jestli tahle taktika funguje, a pokud ano, šlápnout do nákupů naplno.
A to se stalo nyní. Český inkubátor startupů, který stojí za projekty jako Zonky či HoppyGo, koupil v Německu firmu FoundersLane, která vytváří na míru firmy a projekty a specializuje se na oblast klimatu a zdravotnictví. O výši investice do firmy, se kterou český Creative Dock už dva roky spolupracuje, obě strany mlčí.
Jisté ale je, že nákupní apetit Creative Docku ještě není nasycený a že má nabito na další akvizice. Ostatně jednu další, která se tentokrát týká hráče v Česku, firma právě dokončuje.
Ale ani tím růst nemá skončit a společnost, která loni měla obrat přes 650 milionů korun a byl to pro ni dosud nejsilnější rok, chce kupovat další firmy ve svém oboru napříč celým regionem Evropy, Blízkého východu i Afriky.
Už nyní o sobě Creative Dock po získání FoundersLane mluví jako o největším nezávislém hráči na světě v kategorii vytváření firem na míru. Do dvou let by měla celá skupina dosáhnout ročního obratu přes sto milionů eur, tedy přes dvě a půl miliardy korun, roční růst tak má být o víc než padesát procent.
Ještě do konce letošního roku by u skupiny mělo působit přes 600 lidí, kteří budou vedle Prahy pracovat hlavně v několika klíčových pobočkách v Curychu, Berlíně, Vídni a Rijádu. Právě v Saúdské Arábii má totiž německý Founders Lane velmi silný tým.
V celém regionu Blízkého východu přitom hraje digitalizace zásadní roli a pro Creative Dock má jít brzy o jeden klíčových trhů. Už dnes zde roste největším tempem ze všech regionů, kde působí. Aktuálně lidé z Creative Docku pracují například na digitalizaci třetí největší saúdskoarabské banky. Během pěti let plánuje firma v této oblasti investovat přes sto milionů eur.
Už dnes jsou ale zakázky ze zahraničí pro Creative Dock klíčové. Loni plynulo ze zahraničních projektů na 65 procent příjmů a po akvizicích zahraničních hráčů tento podíl ještě stoupne.
Rozšíří se i tematický záběr firmy, která byla původně „pro všechno“, postupně se ale výrazně zaměřila na segment fintechu, který dnes tvoří osmdesát procent příjmů skupiny. Zbytek plyne hlavně z maloobchodu a pojištění. S akvizicí FoundersLane, která je na trhu od roku 2016, se však skupina dostane také k tématům, jako je klima, zdraví nebo doprava.
Ambice zakladatele a CEO Creative Docku Martina Pejši je jasná: „Chceme vytvořit společnosti a produkty, které bude v příštích pěti letech využívat jedna miliarda lidí po celém světě.“ A to bez pořádné velikosti a dalších nákupů nepůjde.