Novým šéfem českých aktivit online supermarketu Rohlík se prosincem počínaje stává Martin Beháň. Nahradí tak Olina Nováka, který povýšil na pozici CEO International a nově povede každodenní chod skupiny v jednotlivých zemích. Pověřil ho tím zakladatel a CEO Rohlik Group Tomáš Čupr, který se bude více věnovat rozvoji a strategickým projektům skupiny.
Čupr jako první krok pro efektivnější fungování všech trhů zcentralizoval provoz ve všech zemích, kde firma působí. „Dospěli jsme k řídicí struktuře, která mi umožňuje soustředit se na mnohem strategičtější a hodnotnější otázky celé skupiny,“ uvedl.
„S Olinem nás spojuje stejná vize, jak by měl vypadat prodej potravin budoucnosti a během minulých let prokázal, že je to opravdový leader z rohlíkového těsta,“ odůvodnil povýšení Nováka, který chce české know-how přenést na všechny trhy a dál zlepšoval služby zákazníkům.
Svoji činnost v online supermarketu Olin Novák zahájil před čtyřmi lety a jeho vedení v České republice se ujal loni v září. Do té doby pracoval sedm let v Tescu, kde řídil marketing pro celou střední Evropu. Štafetu nyní s potěšením předává Martinu Beháňovi, který do jednoho z nejúspěšnějších českých startupů rovněž přichází z Tesca. V Rohlíku se krátce objevil již letos na jaře, kdy pomáhal v oblasti provozu. V květnu přestoupil do Kauflandu, kde se po sedmi měsících rozhodl spolupráci ukončit a vrátil se zpět do Rohlíku.
Ve vedení Rohlik Group bude vedle Čupra a Nováka působit také Mathias Ottitsch, Ondřej Klamt a Marek Hübner. Na pozici finanční ředitelky v lednu nastoupí Vineta Bajajová, která dosud pracovala pro britský internetový supermarket Ocado.
Společnost Rohlik Group byla založena v roce 2014 a je jednou z předních evropských doručovacích služeb potravin objednaných online. Stala se prvním českým podnikem, který dosáhl takzvaného statusu jednorožce, tedy firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů. Má kolem milionu aktivních zákazníků a vedle České republiky působí také v Maďarsku, Rakousku, Německu, Itálii, Rumunsku a Španělsku. Minulý finanční rok vyřídila kolem deseti milionů objednávek a dosáhla obratu zhruba dvanácti miliard korun.