Trochu jako na exoty z Východu se Němci dívali na plán Rohlíku rozjet svůj byznys s online prodejem potravin v Mnichově. Po necelém roce je z Knuspru miláček trhu s velkými ambicemi. A Erich Čomor ví, v čem tkví klíč k úspěchu.

Jen pár kroků od vyhlášeného trhu s lokálními potravinami a specialitami v centru Mnichova má své kanceláře německá odnož Rohlíku. Symboličtější místo si pro Knuspr mohli jen těžko vybrat.

Na trhu Viktualienmarkt, kde si člověk možná trochu připlatí, ale dostane k jídlu to nejlepší v širokém okolí, je věčně živo a plno. Knuspr má po bezmála roce v Německu nakročeno k podobnému úspěchu, jaký zažívá víc než dvě stě let starý trh. Jen s tím rozdílem, že Knuspr je online a brzy bude v celém Německu.

„Ve všem nás situace tady překvapila nad rámec očekávání. Mnichov jsme spustili loni v srpnu a hned v prvních měsících to bylo nejrychleji rostoucí město, které jsme kdy v historii Rohlíku měli. Rychlejší než Budapešť, Vídeň a samozřejmě i než Praha,“ říká očividně dobře naladěný Erich Čomor.

Muž, který Knuspr v Německu vede. Za pouhých pět měsíců na trhu překonal Knuspr v Mnichově co do velikosti i Amazon Fresh, který tu svou pozici buduje pět let.

Už teď má německá dcera Rohlíku sedmdesát tisíc pravidelných zákazníků. A kromě Mnichova, kde Knuspr svou německou expedici rozjel, je od února i ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě tam se navíc ukázalo, že Mnichov není výjimka.

Po nečekaně rychlém startu v bavorské metropoli se totiž Knuspru podařilo ve Frankfurtu dupnout ještě víc na plyn a překonat mnichovské rekordy. „Tam jsme měli například už o Velikonocích tisíc objednávek za den, což je dvakrát tak rychlý rozběh než v Mnichově,“ komentoval nedávno šéf Knuspru pro deník Handelsblatt.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.