Uvažovali jste někdy o prodeji vašeho rodinného byznysu? Co by se muselo stát, abyste firmu prodali teď? Právě na tyhle otázky jsme se ptali kapitánek a kapitánů českého průmyslu. 

Zdeněk Pelc
GZ Media

Nikdy ani neuvažoval. Firma, kterou řídím už víc než čtyřicet let, je jako moje dítě a děti se neprodávají.

Gevorg Avetisjan
Marlenka

Ne, prodej jsme nikdy nezvažovali. Ani si nedokážu takovou situaci představit. Budeme pokračovat v rodině, abychom se za tři generace mohli významem a znalostí srovnávat se značkami, jako je Mars, Ferrero nebo Coca-Cola.

Libor Sedláček
Gumex

Musel by přijít zájemce, který by dokázal firmu nejen koupit, ale zároveň ji i „naboostovat“. Tedy posunout nás na další úroveň. Technologicky, otevřením nových trhů i mentálně. Prostě, aby nám dal další rozměr.

Lucie Večeřová
Agro – Měřín

O prodeji bych neuvažovala, můj táta budoval Agro – Měřín třicet let a převzetí firmy je pro mě výzvou, ke které se stavím čelem. Úvahy o prodeji bych brala jako jisté osobní selhání a zklamání důvěry našich zaměstnanců.

Jan Harant
Agro CS

Stále nás baví firmu rozvíjet, lidsky si rozumíme, tak co bychom prodejem získali? Peníze, samozřejmě. Ale co s nimi? Nemáme žádný projekt, který by nám přinášel lepší zhodnocení. Raději děláme to, co umíme, a to chceme předávat dalším generacím. 

Petr Samohýl
Samohýl Group

O prodeji jsem nikdy neuvažoval. To bych radši firmu demontoval.

Libor Šrámek
Autobond

Uvažoval jsem o prodeji, ale bylo to v době, kdy můj syn byl mimo firmu a nebylo jasné, zda se vrátí, či nikoli – a tudíž nebyl nikdo, kdo by ji převzal. Teď o prodeji neuvažujeme a nevím, co by se muselo stát, abychom firmu prodali.

Jozef Anovčín
AF Group

Když přišlo horší období, tak jsme spíš hledali způsoby, jak to vyřešit, než abychom chtěli firmu prodávat. Budu rád, když firma zůstane v rodinných rukou i za tři generace a bude dál pokračovat v poctivé práci, za kterou se člověk nemusí stydět. Nemám nějaké miliardové představy, spíš mi jde o to, aby se nevytratila poctivost, pracovitost a dobré řemeslo.

Roman Blanář
Blanář nábytek

Dlouhá léta jsme možnost prodeje firmy nezvažovali, ba o ní ani nepřemýšleli. V posledních letech se této variantě ale začínáme otevírat, ač by toto rozhodnutí bylo velmi náročné.

David a Martin Piškaninovi
Hopi

O prodeji neuvažujeme a chceme firmu dlouhodobě udržet jako rodinnou firmu, byť rodina bude v budoucnu sehrávat především dohledovou roli.

Jana Kremlová
Alika

O prodeji jsme přemýšleli před deseti lety, když nás oslovil zahraniční konkurent. Když ale naše dcery projevily zájem společnost převzít, od jednání jsme odstoupili.

Karel Plotěný
ASIOgroup

Uvažovali – ale nakonec jsme to vyřešili s vlastními zaměstnanci, ze kterých jsme nadělali CEO a dali jim malý podíl.

Filip Hajdík
Hajdik

Nikdy neříkej nikdy. Když to škodí majiteli nebo naopak majitel firmě, může být prodej lepší řešení. Práce je důležitá, ale není to všechno v životě.