Chodí k nim půlka Česka, jejich e-commerce divize stále roste a připravují se na možnost v budoucnu vydávat léky na recept online. Přesto Jan Žák, CEO Dr. Max, věří, že kamenné lékárny budou potřeba pořád. Proč? Hovořil o tom v čerstvé epizodě Forbes Byznys podcastu.
Mají 560 lékáren a jejich e-shop má dvaačtyřicet tisíc položek. Jenže když Jan Žák, CEO skoro třicetimiliardového Dr. Maxe, mluví o investicích, tou nejdůležitější je pro něj deset milionů eur (asi 242 milionů korun), které se chystají v příštím roce vložit do vybavení lékáren, aby usnadnili lékárníkům práci.
„Já osobně věřím v kombinaci kamenných lékáren a e-comm trhu,“ říká člen letošního výběru Forbesu TOP CEO. „Budoucnost veřejných lékáren vidím v tom, že se podíl služeb v nich rozšíří, že to nebude jen o tom, že vám vydáme krabičku, ale že to bude především o službě a o odborné konzultaci,“ vysvětluje Jan Žák.
Třeba proto, aby lékárník mohl vysvětlit, že „lék, po němž zhubl Elon Musk,“ nemusí být pro konkrétního pacienta tím nejlepším. O tom, co je zrovna populární, vědí v lékárnách hned, stejně jako dokážou velmi dobře odhadnout, kdy startuje chřipková epidemie.
Na druhou stranu – zrovna čísla prodeje léků na obezitu rostou strmě nahoru v celém světě, Česko není výjimkou. „Je to výrazné téma, které tu dlouho nebylo. Antiobezitika budou v příštím roce představovat trh o objemu už tří miliard korun,“ předpokládá šéf Dr. Maxe.
Co lékárníkům nejvíc šetří čas a kdy je roboti naopak nenahradí? Jaká rizika nese vydávání léků online? Která jejich lékárna je nejvytíženější a nepomohlo, když blízko otevřeli další? Nejen o tom mluví Jan Žák ve Forbes Byznys podcastu zde.