Data jsou základ, ale musejí dávat smysl. Díky nim pochopíte své zákazníky, shodli se v novém BrandVoice podcastu Hana Součková, generální ředitelka společnosti SAP ČR, a Petr Novák, místopředseda představenstva společnosti Hopi Holding.
Roky předtím úspěšně podnikali v logistice, pak se ale rozhodli udělat krok do neznáma. Jen těsně před covidovou pandemií koupil Hopi Holding společnost Perfect Canteen, kterou vybudoval šéfkuchař a jeden z televizních Kluků v akci Filip Sajler.
V Hopi byli přesvědčeni, že firmu dokážou dál rozvíjet a najdou na trhu nezaplněné místo.
„Inspirovali jsme se zejména ve Velké Británii a asijských zemích a rozhodli jsme se nabídnout lidem něco, co tu zatím chybělo. Chlazené jídlo v kvalitním provedení, které si zákazník sám ohřeje třeba v kanceláři nebo večer doma,“ přibližuje Petr Novák z nejužšího vedení Hopi. Přiznává ale, že to ze začátku nebylo jednoduché.
Na podzim ohlásili další velkou novinku – divize kantýn a prémiového cateringu přechází pod společnost Aramark, která už teď plánuje další rozvoj. Transakci obě firmy společně potvrdily v polovině října.
Petr Novák z Hopi přiznává, že pustit se do gastronomie ze začátku nebylo jednoduché. Technologická společnost, která podniká v logistice, vlastní firmu Hollandia a několik farem, tak vybudovala v centrále v Jažlovicích kuchyně a kuchaře musela naučit pracovat se systémy SAP, které používá i zbytek holdingu.
„Považuji za velmi inspirativní, jak rychle se povedlo napojit nový byznys do vnitropodnikových systémů. V Hopi se nám to podařilo během rekordních tří měsíců,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP. „Ono to opravdu nebylo jednoduché,“ usmívá se i Petr Novák. „Naši kreativní kuchaři se museli skutečně naučit zaznamenávat každou recepturu naprosto přesně. Ale vyplatilo se to, díky tomu jsme dokázali snížit spotřebu surovin o osm procent,“ říká.
A to byla jen první část vývoje, jehož součástí jsou rovněž chytré lednice, které zaznamenávají vydaná i doplněná jídla a sledují také další data, včetně expirace. Jen do tohoto vývoje Hopi investovalo sto milionů korun. Výrobu chlazených jídel a kantýny budoucnosti teď Hopi považuje za svůj hlavní směr.
„Společnost má možnost pracovat nejen s těmito konkrétními údaji, ale navíc díky nim lépe rozumí preferencím zákazníků, nákupnímu chování a může na to obratem reagovat,“ doplňuje širší kontext Hana Součková. „Od toho je a vždycky byl technologický rozvoj, aby byznys byl efektivnější,“ říká.
Na jaký údaj se oba ráno podívají jako první? Čemu se podle zkušeností SAP při zavádění nových systémů vyhnout? Jaké další plány mají v Hopi s chytrými lednicemi? A kolik srnek se pase před jejich centrálou? Celou diskusi si můžete poslechnout v novém díle Forbes BrandVoice podcastu.