V Česku rozhodně není zvykem, aby automobilku Škoda na vlastním hřišti překonala jiná značka. V kategorii elektromobilů ji ale válcuje americká Tesla. Zákazníkům evidentně nevadí, že Tesla znamená jiný svět. Při její koupi, během řízení i servisování. V čem se globální brand, který má nejprodávanější auto světa, tak moc liší?

Ten zmíněný souboj je poměrně těsný. Tesla loni v Česku dodala 1618 aut. Vítězem byl elektromobil Tesla Model Y, který se prodává za základní cenu milion a devadesát pět tisíc, následovaný momentálně o tři tisíce levnější Teslou Model 3.

Škoda pak loni prodala 1442 elektromobilů Enyaq, který letos v základní verzi zlevnil na devět set tisíc. I tak ale Tesly dál vítězí, když Eynaq za prvních šest měsíců letošního roku poráží jasným výsledkem 1713:433.

Dotace až dvě stě tisíc pro podnikatele každopádně rozhýbala elektromobilní trh a Tesla je jednoznačný vítěz. Přesednout ale například z pět let staré Škody Superb do nové Tesly může způsobit šok.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.