V Česku rozhodně není zvykem, aby automobilku Škoda na vlastním hřišti překonala jiná značka. V kategorii elektromobilů ji ale válcuje americká Tesla. Zákazníkům evidentně nevadí, že Tesla znamená jiný svět. Při její koupi, během řízení i servisování. V čem se globální brand, který má nejprodávanější auto světa, tak moc liší?

Ten zmíněný souboj je poměrně těsný. Tesla loni v Česku dodala 1618 aut. Vítězem byl elektromobil Tesla Model Y, který se prodává za základní cenu milion a devadesát pět tisíc, následovaný momentálně o tři tisíce levnější Teslou Model 3.

Škoda pak loni prodala 1442 elektromobilů Enyaq, který letos v základní verzi zlevnil na devět set tisíc. I tak ale Tesly dál vítězí, když Eynaq za prvních šest měsíců letošního roku poráží jasným výsledkem 1713:433.

Dotace až dvě stě tisíc pro podnikatele každopádně rozhýbala elektromobilní trh a Tesla je jednoznačný vítěz. Přesednout ale například z pět let staré Škody Superb do nové Tesly může způsobit šok.

Forbes Digital Premium