Před covidem bylo překvapivě snazší koupit hotel než teď. A to i přesto, že na prodej je momentálně hned několik pražských hotelů mezinárodních sítí. „Důvodem je nižší nebo žádný zisk, což souvisí s tím, že některé hotely se přestaly snažit,“ říká v novém Forbes Byznys podcastu Jaroslav Svoboda, majitel Czech Inn Hotels. 

Praha na tom není špatně, západní Evropa ale roste rychleji, je přesvědčen podnikatel a hoteliér Svoboda. Před jednadvaceti lety si pronajal svůj první malý hotýlek v Harrachově s osmnácti pokoji a vloni už jeho síť Czech Inn Hotels vyrostla tak, že ubytuje přes dva miliony hostů za rok. 

„Západní Evropa nesmírně zrychluje, růst cen je tam obrovský, boom cestování také. Zatímco před covidem byla Praha třetím nejnavštěvovanějším městem Evropy, teď nás přeskakuje Maďarsko i Polsko,“ dodává muž, který řídí hotelů celkem šestadvacet. Nejen v Česku, ale také například v Portugalsku nebo Gruzii. Ten nejluxusnější z nich je ale pražský The Grand Mark.

Věří, že i jim by byznysově pomohl čtyřdenní pracovní týden. „Podle mě už je to otázka jenom několika let. Už dnes vidíme, že když v pátek jedete Prahou, tak je průjezdná jako o víkendu, lidé pracují na dálku nebo už mají volno. A to by přineslo větší podporu pro cestování a cestovní ruch.“ Ostatně západoevropský model více kratších dovolených během roku se Čechům zamlouvá stále víc. 

Co Svoboda myslí tím, když říká, že udržitelnost je překážkou růstu? Proč osobně čte recenze hostů? Co je podle něj největší slabinou tuzemského hotelnictví? A proč do zahraničních hotelů zásadně posílá vlastní manažerské týmy? To se dozvíte v dnešním dílu Forbes byznys podcastu.