Český internetový prodejce elektroniky CZC se loučí s generální ředitelkou Jitkou Dvořákovou. Zástupkyně Forbes výběru Top CEO 2021 se rozhodla své působení ve společnosti po deseti letech ukončit.
Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybuje od roku 2010. Do vedení české dvojky na trhu s elektronikou přinesla bohaté manažerské zkušenosti z dlouholetého působení ve vrcholovém managementu společností Panasonic a Philips. Rok od jejího nástupu se společnost CZC přehoupla do zisku a v následujících letech stále rostla.
Dvořáková stála v čele společnosti i během koronavirové pandemie, kdy její tržby vyskočily meziročně o třicet procent. Někdejší ředitelka, která za úspěch ve své pozici nepovažuje jenom finanční výsledky, ale do velké míry i fungující firemní kulturu, měla navíc v rámci mateřské Mall Group v letech 2019-2021 jako regionální ředitelka na starost také aktivity ve Slovinsku a v Chorvatsku.
„Moje milé CZC, bylo to s tebou skvělých deset let plných radosti z kreativní práce v ohromně motivovaném kolektivu, s řadou inspirativních lidí i talentů, se kterými bylo potěšení pracovat,“ vzkázala na rozloučenou Dvořáková.
Nově značku povede Jean Charretteur. Dosavadní šéf UNO Hypermarché v Alžírsku zároveň nahradí Jakuba Střeštíka a stane se ředitelem skupiny e-shopů Mall Group.
Charretteur zastřeší aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a bude se podílet na prohlubující se integraci s polskou skupinou Allegro, pro kterou je vstup na český trh jedním z kroků v rámci mezinárodní expanze.
Nákupní platforma Allegro, která je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě, koupila Mall Group spolu s přepravcem WE|DO předloni za cenu vycházející z pevného ocenění 975 milionů eur, tedy v přepočtu zhruba pětadvacet miliard korun. Prodávajícími akcionáři byly PPF (čtyřicet procent), EC Investments Daniela Křetínského (čtyřicet procent) a Rockaway Capital Jakuba Havrlanta (dvacet procent).
Polské Allegro později přiznalo, že cena byla až příliš vysoká, a hodnotu tuzemské skupiny firem snížilo o více než polovinu. Finanční výsledky Mallu a WeDo navíc podle něj výrazně zaostaly za původním očekáváním, když za fiskální rok končící loni 31. března ukázaly provozní ztrátu (upravená EBITDA) 96 milionů zlotých – tedy přes půl miliardy korun.
„Naším cílem je nyní maximálně efektivně propojit to nejlepší z obou světů, tedy širokou a cenově výhodnou nabídku Allegra se silnou zákaznickou bází, expertními znalostmi, a především dlouhodobými zkušenostmi s prodejem zboží z vlastních skladů na straně Mallu a CZC,“ uvedl Charretteur.