Na české startupové scéně je tento týden rušno. Další exit teď hlásí pražský DataSentics. Společnost, která se specializuje na vývoj obchodních řešení a produktů v oblasti umělé inteligence a strojového učení, koupila francouzská firma Atos. Akvizici oznámil sám francouzský investor, hodnotu transakce, která bude dokončena koncem letošního roku, strany nezveřejnily.

Pro Atos to letos není první akvizice podobných startupů. Koupí českého DataSentics si slibuje posílení portfolia pro vývoj umělé inteligence a zpracování dat. Pro DataSentics změna znamená globální dosah.

„Jsme nadšení, že se urychlí globální dosah celé skupiny a naše řešení tak skutečně ovlivní firmy po celém světě,“ komentuje obchod Petr Bednařík, generální ředitel a zakladatel DataSentics.

Pražský DataSentics založil Bednařík v roce 2016. Firma se zaměřuje na datové inženýrství a strojové učení a pracuje na spojení datové vědy a inženýrství tak, aby vytvářela produkty použitelné pro byznys. Společnost se zatím zaměřuje na evropský trh a svá řešení prodává podnikům v oblasti finančních služeb, maloobchodu a médií.