Český online rozvozce potravin Dámejídlo, kterého založil Tomáš Čupr a dnes patří do německé skupiny Delivery Hero, se loni dostal do provozního zisku. A letos očekává, že na tržbách překoná miliardu korun.
Pomohla mu k tomu i pandemie, která ale byla z pohledu růstu v jistém slova smyslu i zklamáním. „Byla to velká růstová příležitost. Vyrostli jsme, i když ne tolik, kolik všichni čekali. Mysleli jsme si, že budeme růst násobně, ale růst se akceleroval jen o několik desítek procent,“ říká v novém Forbes Byznys podcastu šéf služby Filip Fingl.
Ten se v současnosti rozhodně nenudí. Se službou se chystá na podzimní a vánoční sezonu, která bývá vrcholem roku, a zároveň co nevidět vstoupí na slovenský trh.
„Situace na Slovensku pro nás bude jiná, než byla v Česku. Vstupujeme tam jako čtvrtý hráč po Boltu, Woltu a po Just Eat Takeaway, které tam koupilo Bistro.sk,“ říká s respektem k východní konkurenci.
Dámejídlo se také rozkročuje z pohledu nabídky služeb. Od loňského roku už není jen o rozvozu jídla z restaurací, ale buduje i jakousi online večerku, kde časem seženete vše, co v malém obchodě ve svém okolí.
„Potraviny, kytky, lékárna. Také to může být žrádlo pro zvířata, malá elektronika,“ vypočítává Fingl.
A na otázku, zda má smysl v tomto konkurovat zavedeným firmám na trhu, dodává: „Je to služba, která může koexistovat s Košíkem, Rohlíkem a podobnými službami, protože přece jen cílí na trochu jinou potřebu člověka.“
Jak pandemie zahýbala s počtem restaurací? Jaká cena za rozvoz je pro tento typ služeb rentabilní? Bude firma někdy rozvážet i ledničky? A je v Dámejídlo ještě cítit duch Tomáše Čupra, který službu založil a dnes buduje Rohlík.cz? To vše se doslechnete v podcastu.