Až letos usednete k vánočnímu stromku, možná si na následující řádky vzpomenete. Z dárků od Manboxea se stal hit, za který se ročně utratí čtvrt miliardy korun. Lukáši Legátovi k tomu přitom stačily dvě věci: dřevěná bedna a páčidlo.

Jeden nákupní košík míjí druhý. Mezi regály překypujícími prémiovými potravinami, alkoholem či ojedinělými vychytávkami se střídají podobně často jako v hypermarketu večer před státním svátkem.

Jen s rozdílem, že zboží, které jejich obsluha sbírá, neskončí v papírových taškách, ale v precizně provedeném boxu ze smrkovo-březového dřeva. A to nejdéle do pěti minut. Po jejich uplynutí bednu překryje víko a spojení obou částí stvrdí dvanáct krátkých hřebíků. Hotovo. A zase nanovo.

Denně se koncem listopadu uvnitř nenápadné haly v pražské Ruzyni odbaví přes devatenáct set objednávek, během adventu dokonce pět a půl tisíce, přičemž polovinu představují právě dřevěné krychličky o délce hrany osmadvacet centrimetrů.

Opatřené ocelovými páčidly se o pár hodin později rozjedou do celé střední Evropy, aby na Vánoce překvapily a udělaly radost desetitisícům nejen Čechů.

„Prvně jsme to vůbec nezamýšleli jako vánoční dárek,“ utrousí pod respirátorem mladík v černé mikině. „Ukázalo se nicméně, že na Vánoce náš produkt funguje obzvlášť dobře,“ pokračuje.

V záplavě modrých a červených svršků znamená černá barva jediné: on je tím, kdo má celý tento kolorit na starosti. Jmenuje se Lukáš Legát a tohle je vůbec poprvé, kdy veřejně vypráví svůj byznysový příběh. Přestože jeho „továrna“ na originální dárky Manboxeo ročně generuje tržby blížící se čtvrt miliardě korun.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.