Společnost PepsiCo za 1,95 miliardy dolarů přebírá značku prebiotických limonád Poppi, která je s ročními tržbami přesahujícími sto milionů dolarů jedním z nejrychleji rostoucích nápojových brandů v USA. PepsiCo, pod kterou spadají značky jako Pepsi, Mountain Dew nebo Lay’s, tak naskakuje na trend funkčních limonád.
„Spotřebitelé dnes více než kdy jindy hledají pohodlné a skvěle chutnající produkty, které podporují jejich životní styl a zájem o zdraví,“ uvedl Ramón Laguarta, předseda a generální ředitel PepsiCo. V rámci transakce, která zahrnuje i očekávané peněžní výhody ve výši 300 milionů dolarů, se čistá cena za Poppi snižuje na 1,65 miliardy dolarů.
Příběh Poppi začal v roce 2015, kdy její zakladatelka Allison Ellsworth začala experimentovat s recepturami ve své kuchyni v texaském Austinu. Původně pod názvem Mother Beverage se Poppi zaměřila na zdravější alternativy limonád pomocí kombinace ovocných šťáv, jablečného octu, prebiotik a perlivé vody.
Značka se dočkala pozornosti v roce 2018, když se poprvé objevila v americké verzi pořadu „Shark Tank“. Zde získala investici a následně kompletní rebranding, který vedl k přejmenování na Poppi.
Allison Ellsworth, zakladatelka Poppi
Poppi si v průběhu let vybudovala silnou komunitu zákazníků, především mezi mladšími generacemi, díky své barevné retro identitě a rostoucímu zájmu o zdravý životní styl. Značka si rychle získala oblibu a dnes je k dostání v předních amerických obchodech jako Whole Foods, Target nebo Amazon.
„Nemůžeme se dočkat, až začneme tuto novou kapitolu s PepsiCo. Jsme nadšeni, že naše limonáda bude dostupná širšímu publiku, a zároveň věříme, že PepsiCo bude respektovat to, co dělá Poppi tak jedinečným,“ řekla Ellsworth při oznámení akvizice.
V roce 2024 trh s funkčními nápoji dosáhl hodnoty 134 miliard dolarů a očekává se, že do roku 2033 vzroste na 231 miliard dolarů. Tento růst je jasným signálem pro značky jako PepsiCo, že poptávka po zdravějších nápojích stále roste. A Poppi se stala jedním z lídrů tohoto trendu.