Po celý následující týden se zřejmě nebude možné dostat po železnici do Ostravy a bude třeba volit jiný způsob dopravy. Železniční provoz je vedle Ostravska nejvíce omezený na Opavsku, v oblasti Jeseníků a Šumperka. Na dalších místech může být provoz přerušen v souvislosti s posunem záplavové vlny na jih Moravy. Na tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
„V následujících dnech a pravděpodobně po celý následující týden nebude možné zajistit dopravu do Ostravy a do celého ostravského železničního uzlu. To znamená, že pro cesty z Ostravy do Olomouce, do Prahy nebo do Brna bude nutné volit jiný způsob dopravy než po železnici. A zároveň bude nutné sledovat informace o tom, jak bude vypadat doprava na silnicích,“ sdělil ministr.
Vlaky z Prahy na Ostravu v současnosti končí v Hranicích na Moravě. Podle Kupky je možné další omezení provozu v úseku mezi Zábřehem na Moravě a Olomoucí kvůli situaci na řece Moravě. Stále v provozu je naopak železniční spojení na Slovensko, ať už v úseku Vsetín – Horní Lideč, nebo z Brna do Bratislavy.
Správa železnic musela podle generálního ředitele Jiřího Svobody vypínat proud v některých úsecích, naposledy v napájecí stanici v Bohumíně. Dopravci budou zvažovat větší nasazení souprav na nezávislou trakci, tedy na dieselový pohon. Náměstek Českých drah Jiří Ješeta dodal, že zhruba osmdesát procent spojů národního dopravce jezdí bez omezení.
Také na silniční síti je nejhorší situace na Olomoucku a v Moravskoslezském kraji. Je neprůjezdná dálnice D1 od 311. kilometru na Polsko a mnoho úseků silnic I. třídy je v oblasti pod vodou nebo poničených. Hrozí přitom rozšíření uzavírek i na další silnice.
Během neděle se muselo přesunout pracoviště Národního dopravního informačního centra z Ostravy do náhradní lokality, což znamenalo během dne několik výpadků. V současnosti již centrum funguje a poskytuje aktuální informace.