Do Česka míří stále více velkých hvězd, říká host nového Forbes Byznys podcastu Petr Vlček. Tento týden ve čtvrtek například americký raper Travis Scott. Za zvukovými a světelnými systémy nejen v O2 areně stojí čeští designéři z Vlčkovy AVT Group.
Své podnikání začínal budovat ještě v analogové době. Teď je z AVT Group jedna ze špiček sound a audio designu v Česku. Navrhují světlo i zvuk pro divadelní sály, sportovní haly, ale i technické budovy, jakými jsou nádražní haly, letiště nebo budoucí metro D.
„Nejtěžší zakázky jsou ty nejdelší,“ říká Petr Vlček. „Ty, na kterých se postupně vystřídají všechny týmy, od designérů až po techniky.“
Výčet současných zakázek je hodně pestrý. Právě teď pracují na novém kampusu, který chystá Česká spořitelna na Smíchově, dokončují projekt v Divadle Spirála na pražském Výstavišti, kde se finišuje s rekonstrukcí, stejně jako nový českobudějovický kulturní dům Slavie.
Aktuálně Vlček přemýšlí o tom, jak by mohla nejlépe fungovat nová hala pro hokejovou Kometu a jeho firma sestavila také největší zvukový systém ve střední Evropě v Hudebním divadle Karlín.
To vše vyneslo AVT Group k více než půlmiliardovému obratu. „To považuji za zdravou míru pro český trh,“ je přesvědčen Petr Vlček. „Chceme být lokální firmou, neplánujeme rozšiřovat byznys za hranice. Nedovedu si představit, jak bych sháněl takhle kvalitní lidi v zahraničí,“ říká.
Součástí firmy, která má jedno ze sídel ve Voděrádkách poblíž Říčan u Prahy, je také vnitřní sál a venkovní divadelní stage. Díky tomu si přímo ve firmě dokážou testovat různé technologie. Mimo jiné se ale mohou pochlubit i tím, že u nich v létě pravidelně účinkuje Dejvické divadlo.
Co by si naopak Petr Vlček osvítit a nazvučit netroufl? Na čem záleží, zda se v Česku uskuteční koncert světové megastar? A kam se celý obor zvuku a světla posouvá? Dozvíte se v novém dílu Forbes Byznys podcastu.