Pražský dopravní podnik znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky, kterým se opět stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba třicet miliard korun bez DPH. Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení PORR, VINCI a Marti (PVM) zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je však podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější.
Tendr se týká úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory. Výběr sdružení vedeného Subterrou loni napadlo u antimonopolního úřadu PVM mimo jiné kvůli údajným chybám v referencích vítěze. Pražský dopravní podnik následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoli samotný tendr. O novém výběru dodavatele v úterý podle vedoucího odboru komunikace dopravního podniku Daniela Šabíka na základě jednomyslného doporučení hodnoticí komise rozhodlo představenstvo podniku.
„K novým skutečnostem, které vzešly z podaných námitek, si dopravní podnik zajistil nové podklady a informace. Na základě mimořádně detailního prověřování nabídek dodavatelů a dalších expertních a právních analýz pak ve věci DPP znovu rozhodl,“ uvedl v úterý ředitel a předseda představenstva dopravního podniku Petr Witowski.
Druhou hodnocenou byla nabídka podaná sdružením vedeným společností Strabag. Šabík doplnil, že z podnětů, které v souvislosti se zakázkou obdržel úřad, se úřad již zabývá jen posledním, jejž podalo PVM kvůli svému vyloučení z tendru.
Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má právě nyní řešený úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.