Je libo setkat se s gorilami v Ugandě, zaletět si privátním letadlem na prodloužený víkend do Florencie nebo procestovat Jižní Ameriku? Stačí říct. EliteVoyage, cestovní kancelář specializující se na luxusní dovolenou na míru, vám zařídí takřka cokoli. Řídí se totiž jednoduchým mottem spolumajitele a CEO Petra Udavského: „Život je příliš krátký na to, abyste jezdili na špatné dovolené.
Paprsky zrovna vycházejícího slunce na ostrově Bora Bora si pomalu prodírají cestu do ložnice vaší nadvodní vily. Slunce nabírá na síle. Jen pár drobných krůčků vás dělí od verandy ústící do průzračného jižního Pacifiku. Na lelkování ale není příliš času.
Za chvíli máte na programu šnorchlování s rejnoky v doprovodu mořského biologa a poté workshop tvoření květinových věnců typických pro pacifické ostrovy. Odpoledne strávíte na katamaránu, kde si budete užívat křišťálově čisté vody, a možná zastavíte i na odlehlé pláži, kde si vychutnáte odpolední barbecue.
Nebo byste radši vyrazili helikoptérou kolem ostrova a užili si výhledy z ptačí perspektivy? Pokud vám to zní až příliš dobře na to, aby to byla pravda, tak vězte, že v EliteVoyage jsou podobné dovolené docela běžné.
S Petrem Udavským, který se v segmentu luxusního cestovního ruchu pohybuje už od roku 2009, sedíme v o dost méně exotické destinaci: v jedné z velkých zasedacích místností v pražské budově DRN na Národní třídě. Právě tady sídlí jeho cestovní kancelář, která vám připraví zážitky po celém světě.
Má více než desítku zaměstnanců. A ti tu v minulém roce ušili na míru zhruba čtyři stovky dovolených. Jejich hodnota? Dohromady přes 280 milionů korun, což v průměru vychází na jednu dovolenou za 700 tisíc korun.
Ty nejdražší se ale mohou pohybovat v řádech vyšších milionů. Jejich délka bývá nejčastěji od sedmi do deseti dnů. V současnosti se v EliteVoyage starají o cesty několika stovkám klientů.
„Obecně se dá říct, že jsou to všechno velmi úspěšní lidé, kteří toho v životě mnoho dokázali. Pokud je něco spojuje, je to čas. Dobře si uvědomují, že času máme všichni stejně, a tak ho chtějí využít naplno, přitom každý jinak a po svém. A právě od toho jsme tady,“ vysvětluje Udavský.
Naplánovat každý detail
První (a zásadní) krok při přípravách cesty je osobní kontakt. „Každého klienta potřebujeme před plánováním jeho dovolené poznat a popovídat si, i kdyby to mělo být jen přes telefon,“ popisuje Udavský.
„Je to, jako kdybyste si domů pozvali privátního kuchaře, aby vám uvařil večeři – také se napřed zeptá na vaši představu, chuťové preference, alergie, jaké budete chtít nápoje a tak dále,“ dodává.
Jakmile se tedy cestovatelské chutě vyloží na stůl, může začít samotné plánování. Za něj v EliteVoyage odpovídají travel designéři, kteří mají za úkol pomoct objevit klientům nová místa, o kterých třeba ani neslyšeli, ale i poznat stará místa tak, jak je neznají.
Právě oni připravují dovolené do posledního detailu. K jejich práci patří také cestování, protože bez osobní zkušenosti by to nešlo. Pravidelně tak cestují na nejrůznější zajímavá místa po celém světě, sbírají inspirace, unikátní zážitky nebo se setkávají s klíčovými lidmi a zahraničními partnery.
Musí totiž znát trendy, sledovat novinky a celkově být v obraze. Plánování navíc zdaleka není jen o výběru toho správného místa nebo ubytování, ale jde často o celou sadu detailů a drobností, díky kterým pak dovolená probíhá hladce a je vyvážená.
Jako metači v curlingu
„Za nás jde hlavně o to přinést do každé dovolené neotřelé nápady a třeba i možnosti, které by klienta samotného ani nenapadly. A taky emoce, protože ty jsou za mě luxus v té nejsurovější podobě,“ zmiňuje Udavský.
Ať už se chystáte vyrazit na safari v Botswaně, za přírodou v Patagonii, na pláže Indického oceánu, nebo za gastronomií v Baskicku, EliteVoyage bude během vašeho cestování kontrolovat, že vše běží podle plánu.
„Často říkám, že fungujeme jako metači v curlingu, kteří umetají klientům cestičku tak, aby vše probíhalo hladce,“ směje se Udavský.
EliteVoyage funguje od roku 2019. Kromě Petra Udavského figuruje mezi majiteli také jeho manželka Markéta Udavská a další obchodní partneři David Eder a Karla Ašerová, o jejíž privátní klinice EliteMedical, zaměřené na prevenci a diagnostiku onkologických a kardiovaskulárních onemocnění, jsme psali v lednovém vydání Forbesu.