Jak, proč, kam a na jak dlouho? Každoroční Luxury Travel Report od cestovní kanceláře EliteVoyage komplexně zmapoval cestování nejbohatších Čechů. Zde jsou ta nejzajímavější čísla.
Trendy v cestování movitějších klientů směřují k větší rozmanitosti a možnosti voleb. Nároky na pohodlí, plynulost a špičkové služby jsou sice u všech podobné, ale každý hledá něco jedinečného. A navíc se s přílivem mladších a nových klientů proměňuje také vnímání luxusu.
„Pro mě osobně luxus spočívá především v emocích. Ty nejvzácnější vzpomínky z cest často vznikají z překvapivých, neopakovatelných okamžiků. Tento přístup se odráží i ve čtyřech hlavních aktuálních trendech: hyperpersonalizace, rozmanitost obzorů, pluralitní cestovatel a chytrá udržitelnost,“ říká Petr Udavský, CEO a spoluvlastník EliteVoyage.
Průměrný věk 51,7 roku
Průměrný věk klientely EliteVoyage se drží nad padesátkou. Letos sice došlo k meziročnímu omlazení, ale hlavní slovo stále mají lidé ve věku 45 až 55 let. Celkově se věk zákazníků pohybuje od 27 do 77 let.
Největší koncentrace klientů je v Praze, ale mnozí zákazníci jsou i z Plzeňského, Moravskoslezského či Jihomoravského kraje a nechybí ani řada klientů ze zahraničí. Obecně se o nich dá říct, že jsou nejčastěji z finančního sektoru, ale působí i v oblasti životního stylu, strojírenství nebo inovacích. Naprostá většina klientů jsou podnikatelé a jen asi tři procenta jsou zaměstnanci na vyšších manažerských pozicích.
Nejdražší dovolená za 9,3 milionu
Nejnákladnější dovolená letoška vyšla letos u EliteVoyage na 9 340 100 korun. Šlo o pobyt několika rodin na Mauriciu. V průměru pak dovolená nejbohatších klientů vychází na osobu a den na 35 387 korun, přičemž do výpočtu jsou zahrnuti všichni cestující včetně nejmenších dětí.