Pražský dopravní podnik letos zahájí stavbu tramvajové tratě v Malešicích a napojení vznikajících kolejí na Václavském náměstí na trať ve Vinohradské ulici. Příští rok pak podnik plánuje zahájit stavbu tří tratí, a to z Libuše na Nové Dvory, z Malovanky na Strahov a přes vznikající novou čtvrť na Nákladovém nádraží Žižkov. Sdělil to vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.
Trať na malešické sídliště bude dlouhá 2,3 kilometru a povede středem Počernické ulice ze stávající trati ve Vinohradské ulici do nového obratiště u zastávky Sídliště Malešice. Na trati DPP plánuje šest zastávek s pracovními názvy Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice. Podnik nyní hledá stavební firmu, podle tendru má stavba vyjít na 1,75 miliardy korun bez DPH.
Podnik letos chce zahájit také stavbu kolejí, které povedou přes magistrálu v Legerově ulici nad Národním muzeem a napojí budovanou trať v horní části Václavského náměstí na Vinohradskou ulici. „Jsme ve finále veřejné zakázky na zhotovitele. Letos na jaře plánujeme zahájení samotné výstavby,“ uvedl Šabík.
Podnik nedávno získal zatím nepravomocné stavební povolení na stavbu zhruba dvoukilometrové trati z Libuše na Nové Dvory, kde bude v budoucnu stanice metra D. „Veřejnou zakázku plánujeme vyhlásit v první polovině letošního roku. Samotné zahájení výstavby této tramvajové trati předpokládáme v roce 2026,“ řekl Šabík. Dodal, že náklady na stavbu podnik odhaduje na zhruba 1,4 miliardy korun. Prodloužení naváže na koleje z Modřan do Libuše, které DPP dokončil předloni.
Pravomocné stavební povolení již podnik získal pro 1,3 kilometru dlouhou trať, která povede z Malovanky na Strahov. DPP podle Šabíka připravuje tendr na stavbu, jejíž zahájení předpokládá také v příštím roce. V roce 2026 pak začne také stavba asi dvoukilometrové trati od křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanská na Sídliště Jarov, která povede novou čtvrtí vznikající na pozemcích v okolí bývalého žižkovského nákladového nádraží.
DPP loni dokončil prodloužení tramvajové trati na Pankrác, předloni pak spustil tratě z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Magistrát také staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budu rovněž jezdit tramvaje a v budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V plánu jsou i další tratě, například z Podbaby do Suchdola.