Chcete bundu známé značky, takovou, kterou budete mít jen vy? U Ralph Lauren si ji můžete virtuálně navrhnout podle svých potřeb a vkusu. Yves Saint Laurent nebo Levi’s zase umisťují do svých výrobků čip, který se spáruje s mobilem, takže přijmete hovor nebo přehrajete písničku jen poklepáním na oblečení, aniž byste vytahovali přístroj z kapsy.
Velké módní značky už nespoléhají jen na své jméno. Pochopily, že pokud chtějí přežít a uspět, musí být nejlepší kamarádi s novými technologiemi. Zatím to vypadá, že se přátelí docela ochotně.
Nejenže se nebojí nabízet zboží online, ať už ve svých webových obchodech, nebo v rámci B2B nebo B2C obchodních platforem, jako je Zalando, Bibloo nebo AboutYou, ale zároveň vymýšlejí, jak využít moderní technologie přímo ve svých výrobcích.
Značka Ralph Lauren už dřív nabízela možnost zvolit barvu oblečení nebo třeba výšivku na tričku, teď ale postoupila o další krok směrem k zákazníkovi, který nechce být jedním z mnoha, a současně i k udržitelnosti – pro stejného klienta nemusí šít mnoho oblečení, aby si mohl vybrat, ale nechá ho vytvořit vlastní návrh.
„Zákazník si vybere typ bundy nebo vesty, to, zda chce kapuci, stojáček, falešný výstřih, barvu jednotlivých dílů a zipů, variaci výšivky, text, který chce uvést na vnitřní štítek. A samozřejmě velikost,“ popisuje, management konzultant pro oblast retailu společnosti Accenture Martin Šrůma. K tomu platforma vytipuje další produkty, které se k bundě hodí.
Podle něj jde o první z velkých značek, která nabízí personalizaci výrobků na takové úrovni.
„Vedle toho společnost také představila program Digital ID, kde se pomocí jedinečného QR kódu na oděvu mohou zákazníci přesvědčit, že se jedná o pravý výrobek, a nikoli napodobeninu,“ dodává Šrůma.
Konkurence zatím vydává spíš certifikáty pravosti. „Ale existuje více možností, jak pravost zboží ověřit. Jednou z nich jsou mobilní aplikace jako například Entrupy a česká OneProve, které umí rozpoznat padělek od originálu,“ vysvětluje Martin Šrůma.