Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jsou podle něj klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní. Schäfer to uvedl ve svém prvním dopise zaměstnancům, který dostala k dispozici ČTK.
„V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím,“ uvedl Schäfer. Svou představu má podle něj automobilka předvést na modelu Enyaq iV. Jde o první SUV s čistě elektrickým pohonem, které bude představeno 1. září v Praze. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být celkem uvedeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.
Schäfer v dopise neopomenul zmínit současnou situaci, kdy na světové hospodářství dopadá pandemie koronaviru. „Společně začínáme novou kapitolu a podnikneme další kroky v procesu transformace,“ píše nový mladoboleslavský boss.
Padesátiletý Thomas Schäfer se stal předsedou představenstva Škody Auto v pondělí 3. srpna. Přišel z pozice generálního ředitele jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností pro celý subsaharský region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech.
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,“ uvedl Povšík.
Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v minulých dnech listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurenci s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.
Provozní zisk Škody Auto se v prvním pololetí propadl kvůli pandemii koronaviru téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard korun) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy korun) z 10,2 miliardy eur před rokem. Firma očekává postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v ČR skoro 34 tisíc.