Do problémů se může dostat každá firma, ale přežijí jen ty, které řeší problémy včas a správně. Jaké cesty vedou k záchraně? O tom ve studiu Forbesu diskutovali krizový manažer Jaroslav Skoták a headhunterka Lucie Sedláčková. 

Jaroslav Skoták jako zkušený krizový a interim manažer řeší vážné krize v byznysu. Majitelka headhunterské kanceláře Lucie Sedláčková hledá firmám ty správné lidi. A oba se shodují, že poptávka po schopných manažerech zvenčí v Česku roste.   

Krize v byznysu může mít různé scénáře – od prudkého propadu zakázek, přes náhlou insolvenci hlavního zákazníka, až po osobní problémy, kterými v extrémním případě může být i úmrtí klíčového manažera nebo dokonce majitele firmy.

Přiznat si, že firmě hrozí problémy, je pro přežití klíčové, stejně jako faktor času. „Čím dříve se majitel rozhodne ke změnám, tím lépe,“ potvrzuje vlastní zkušenosti Lucie Sedláčková.

„Zhruba do roku 2020 byla krize neslušné slovo. Majitelé se báli přiznat, že potřebují pomoc, báli se reakce obchodních partnerů i zákazníků. Já ale vnímám příchod interim manažera jako způsob, jak opravit něco nestandardního, jak udržet prorůstovou křivku společnosti,“ říká Skoták. 

Zkušený manažer přitom dokáže rozpoznat i drobná varování, že se krize blíží, ačkoliv se navenek ještě nic velkého neděje.

Kolik stojí krizový nebo interim management? Jak dlouho obvykle trvá krizové řízení ve firmě? Jak poznat, že má firma vážný problém, a jak se nakonec ujistit, že je skutečně zachráněná? I to se dozvíte v novém díle Forbes BrandVoice podcastu.