Tržby německé společnosti Flix, která mimo jiné provozuje autobusovou dopravu pod značkou FlixBus, v loňském roce poprvé překonaly dvě miliardy eur, v přepočtu 50,7 miliardy korun.
Firmě pomohla zejména expanze do dalších zemí. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů a očištění o inflační vlivy se zvýšil o 97 milionů na 104 milionů eur, uvedla firma.
Tržby loni vzrostly o třicet procent. Autobusy a dálkové vlaky firmy Flix využilo více než 81 milionů cestujících, což bylo o 34 procent více než před rokem.
„Velmi příznivé roční výsledky ukazují, že naše strategie, na jejíž realizaci pracujeme jedenáct let, je správná,“ uvedl spoluzakladatel a generální ředitel André Schwämmlein.
V Evropě se loni tržby zvýšily o šestačtyřicet procent na 1,19 miliardy eur. Počet cestujících vzrostl o jednačtyřicet procent na 55 milionů. Flix loni zahájil nově provoz ve Finsku a v Řecku.
Tržby v Severní Americe stouply o jedenáct procent na 615 milionů eur, počet přepravených cestujících pak o 36 procent na dvanáct milionů. V Turecku tržby vzrostly o patnáct procent na 189 milionů eur a počet cestujících o osm procent na čtrnáct milionů.
FlixBus loni v říjnu zahájil provoz v Chile. Nyní je přítomen ve dvou zemích Latinské Ameriky, kromě Chile je to ještě v Brazílii.
Letos na začátku února firma zahájila provoz v Indii, která patří mezi největší autobusové trhy na světě. Denně tam provozuje dvě stě spojů mezi 46 městy a další spojení chystá.
Společnost nyní provozuje autobusové a vlakové služby ve více než čtyřiceti zemích, včetně České republiky. Mezi značky firmy patří FlixBus, FlixTrain, Greyhound a Kamil Koç.